kan iemand mij helpen met het zoeken van een keyboard/synthesizer?

Ik zoek een keyboard of synthesizer die aan bepaalde eisen moet voldoen:
-Tussen 100-500 euro (tweedehands kan altijd)
-minimaal 5 octaven (61 toetsen aanslaggevoelig)
-geluiden via je computer bewerken
-(van een betrouwbare merk)
-ik zal het waarschijnlijk gebruiken voor optredens

Welke ik al in gedachte heb:
M-Audio Axiom Pro 61 MIDI-klavier
Roland A-800PRO-R

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze:
"geluiden via je computer bewerken"
snap ik niet.
Als je audio bewerking software heb kun je elk audio bron bewerken.
Als je midi bedoeld dan heb je VSTi (virtueel instrumenten) software nodig om een geluid te krijgen. (Dit staat los van de keyboard)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoelde midi idd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan voldoet dus elk keyboard met een midi uitgang.
Wel is aanslaggevoeligheid (welke heeft dat niet tegenwoordig) en mogelijkheden als pedalen e.d. interessant.
Let wel virtueel muziek instrumenten (software) zijn dan wel belangrijk.
(Kijk anders eens bij www.native-instruments.com als voorbeeld.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat je graag alleen een keyboard controller wil hebben en dan je sounds via de laptop wilt sturen. Klopt dat?

Antwoorden (2)

De Roland A-800PRO-R lijkt me een goede keuze ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb even gezocht voor je, en bij Feedback 'n M-Audio Axiom Pro 61 gezien voor € 429,= (volgens de site op voorraad in Rotterdam en Eindhoven)