Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet dit gitaarakkoord?

e-3
B-3
G-0
D-3
A-2
E-x

het is een een soort c akkoord volgens mij, of iets in die richting

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
985

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is de Dadd9
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de interactieve gitaarakkoordengenerator van de Popschool Maastricht is dat een G7-akkoord.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, volgens de gitaarakkoordengenerator van de Popschool Maastricht is dat een Cadd9
Amadea
12 jaar geleden
Toch heb ik 'm ingevuld zoals hij het opgeeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, het is een G7.
Je speelt een BFGDG, en de G7 is een dominant septiemakkoord, en dat bestaat telkens uit de grondtoon (in dit geval de G), grote terts (in dit geval de B), reine kwint (in dit geval de D) en kleine septiem (in dit geval de F). Voor de nieuwsgierigheid nog even gekeken naar die bron van jou, en bij mij geeft ie ook inderdaad gewoon een G7 aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, dit is hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@soj: Volgens de toelichting van de vraag zit er wel een F in hoor: D-3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee wat je bedoelt met D3b en D5#.
Maar de manier waarop de vraagsteller het schrijft, is heel duidelijk en herkenbaar, D-3 is de derde fret op de D-snaar, A-2 is de tweede fret op de A-snaar, etc. Ik kan geen manier bedenken waarop het duidelijk is, en dat heeft het m.i. ook helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@soj: Oh, met b en # bedoel je natuurlijk mol en kruis. Deze manier van schrijven maakt geen gebruik van de specifieke noten die je speelt, alleen van de positie op de snaar, waarvoor je dus niet hoeft te weten welke noot dat eigenlijk is. Kruisen en mollen toevoegen, is daarbij niet van toepassing, want dat geef je met de positie al aan, als je een F speelt op de D-snaar schrijf je D-3, als je een F# speelt, schrijf je D-4, etc.
Het is een E aug9.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding