Is er een duidelijk criterium dat wordt gebruikt een radiopropgramma te onderbreken voor een extra nieuwsuitzending?

Vanmiddag luisterde ik in de auto naar een interessante discussie in Villa VPRO. Onderwerp: de mogelijk amnestie voor de militairen die de december-moorden in Suriname pleegden. De gesprekspartners zijn ter zake deskundigen waarvan er eentje aan de telefoon zit. Om ongeveer 15:43 uur wordt de meneer aan de telefoon midden in een zin geïnterrumpeerd omdat er een "ingelaste nieuwsuitzending" is. Ik moet zeggen dat ik onmiddellijk dacht dat Friso dood was of zoiets ernstigs. Maar nee... tot mijn verbijstering wordt gemeld dat die meneer Kerith Bakker door de officier van justitie zeven jaar tegen zich heeft horen melden. Nu zeg ik niet dat dit geen belangrijk nieuws is! Maar, om er een normale uitzending en discussie mee te onderbreken, vind ik verbazend! OK... dat is een mening. Mijn VRRAG is dus of er ook strakke criteria zijn voor dit soort onderbrekingen. Ik vraag dus niet naar je mening!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Nee, die zijn er niet. Het is een gevoel van de journalist. Ik zou bij Keith Baker ook niet gekozen hebben voor een onderbreking, dus daar blijkt weer eens uit hoe subjectief zoiets kan zijn.