Hoe heet het (droevige) piano nummer wat je vaak als achtergrond muziek hoort in films en series?

Toegevoegd na 5 minuten:
Heel stom maar misschien heeft iemand er wat aan. Het gaat ongeveer zo: (Hoge toon) Tudututuuuu tudututuu tudutu (lagere toon) tudutuu.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
35.1K
bamibal
12 jaar geleden
Dan zijn er heel veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meen je deze vraag serieus?
Dat zijn altijd weer verschillende, en het zijn er héééééél vééééééééél.
Misschien als je verteld bij welke film/serie of in welk tv programma je zo'n stukje hebt gehoord, dan kunnen we je misschien verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was onderandere bij de uitzending van 'mij leven in puin' op rtl de aflevering die nu op tv is. In het begin als die man verteld over hoe z'n verzamelwoede ontstaan is hoor je het op de achtergrond. Verder kan ik nu geen voorbeeld meer verzinnen. Het is een hele lastige vraag dat weet ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onmogelijke vraag!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kun je iets zeggen over in welke film en/of serie je het hebt gehoord?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je muziek van Yann Tiersen: Comptine d'un autre été (uit de filmmuziek van Le fabuleux destin d'Amélie).
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die is het!! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi!!!! Kende het niet....heel knap, Amadea, want van tudututuuuuu (hoog/laag) had ik er dit echt niet uitgehaald......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo wat knap :O Of had jij dat programma gezien haha?
Want ik speel dat stuk zelf regelmatig, kan het drómen, maar dat tudututuuu schoot ik niks mee op ;-)
Echt knap dat je van al die stukken op piano die er bestaan de goede weet te gokken ;-) Plus :-)
Ritsuka
12 jaar geleden
heel bekend stukje muziek, mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt heel knap. Een dikke + van mij.

Andere antwoorden (9)

Het zou bijv een stuk van Chopin kunnen zijn : hij heeft veel stukken geschreven voor alleen piano. Ook Satie heeft mooie solo-piano-stukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog tigduizend andere hebben ook heel mooie stukken voor alleen piano geschreven, en hoor je regelmatig voorbij komen ;-) De vraag is echt veel te breed om een zinnig antwoord te geven. Toch dapper dat je het probeert te gokken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doordat ze schrijft : vaak, dacht ik dat het muziek moest zijn, die wat bekender is, vandaar.....want er is idd. enorm veel mooie pianomuziek, om van alle New Age-cd's nog maar te zwijgen.....
Gymnopedies van satie misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de aflevering niet gezien, maar bij je omschrijving moest ik meteren denken aan het intro van Trouble van Coldplay. Wordt namelijk ook geregeld gebruikt onder dit soort dramatische scènes. Ben benieuwd of we deze kunnen beantwoorden mensen... :
P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht de Dodenmars/Funeral March van Chopin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien beethoven, http://www.youtube.com/watch?v=_4IRMYuE1hI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I giorni ~ lucovico einaudi
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ludovico einaudi - una mattina word in intouchables en andere films en series gebruikt. Denk ergens dat je deze bedoeld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Het juiste antwoord is jaren geleden al gegeven: Yann Tiersen: Comptine d’un autre été.
Moonlight sonate
Beethoven
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Het juiste antwoord is jaren geleden al gegeven: Yann Tiersen: Comptine d’un autre été.
2 maanden geleden