Nee, een C akkoord heeft maar 3 tonen. CEG.
Maar in het Am7/C akkoord zitten wel alle tonen die ook in het C majeur akkoord voorkomen.

In het Am7 akkoord zitten de tonen ACEG, en je ziet dat er veel overeenkomsten zijn. De CEG zitten in beide accoorden, en om een Am7/C akkoord te krijgen moet je alleen (onderin) de A nog toevoegen.

Hier een uitgeschreven voorbeeld van het Am7/C akkoord, en in het filmpje kun je het ook horen.
http://jeroeng.t-g-i.nl/yy11alsniemandkijkt.txt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging aan je antwoord:
De C hoort hierbij in de bas te zitten; je linkerhand dus. Je speelt rechts dus een Am7 (A-C-E-G) en links een C. Het wordt vaak 'een A mineur 7 met een C in de bas' genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle respect voor je toevoeging, maar dat leek mij nogal logisch. Want zit die C niet in de bas, maar b.v. de A, dan is het geen Am7/C accoord meer, maar gewoon een Am7-accoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij klinkt het hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor jou logisch is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. Je zegt ook 'om een Am7/C te krijgen moet je alleen (onderin) nog een A toevoegen'. Dat geldt voor een Am7 ja, maar die /C heb je dan nog nergens besproken? Vandaar mijn toevoeging ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is het mogelijk, om alles wat een ander niet direct als logisch ervaart, en ik wel als logisch ervaar, in honderden woorden in een antwoord te gaan verklaren, om alle eventuele misverstanden te voorkomen. Maar een antwoord moet ook nog een beetje leesbaar blijven. Het kost me geen enkele moeite om 25 a4-tjes over dit onderwerp te schrijven, zodat zelfs iemand die nog nooit van een accoord heeft gehoord, het snapt. Daar ben ik niet te lui voor, maar daar heeft de vraagsteller niets aan. Ik verwacht (of schat in) dat de vraagsteller er iets van weet, gezien de aard van de vraag en hoe hij het vraagt. En natuurlijk kan de vraagsteller altijd nog in een reaktie aangeven, als iets niet duidelijk is. Het lijkt erop dat jij de rol van de vraagsteller overneemt. Ik ga ervan uit, dat ik met mijn antwoord de vraagsteller meer duidelijkheid heb kunnen verschaffen over hoe het zit met het verschil tussen beide accoorden. Vooral omdat ik er een voorbeeld bij heb gedaan. Als je nog steeds vindt, dat mijn antwoord niet helder genoeg is, niet volledig is, of misverstanden op kan roepen, dan nodig ik je van harte uit een beter antwoord te geven. Er is pas één antwoord gegeven, en je hebt nog 6 dagen de tijd om alles wèl goed en volledig uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je niet meteen aangevallen voelen. Ik geef geen eigen antwoord omdat jouw antwoord goed is. Ik mistte alleen een stukje, vandaar dat ik je aanvul. Mocht je dat niet waarderen: excuses.