hoe kun je erachter komen of je gitaar spelen leuk vind?

ik wil graag gitaar spelen ik ben 13 jaar
maar mijn moeder vind het niets om dat wij niet musicaal zijn aangelegd maar ik wil het heel graag en mijn moeder vind het duur dus hoe kan ik erachter komen of ik gitaar spelen leuk vind en wat voor gitaar het makkelijkste is voor een beginner ik dacht al de akoestische gitaar??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, heel jammer. Laat je vooral niet aanpraten dat je niet muzikaal genoeg zou zijn. Goed muziek kunnen maken is voor een groot deel een kwestie van oefening en ervaring (ervaring met muziek maken, maar ook met muziek luisteren), je hoeft niet per se veel aanleg te hebben om na een tijd toch leuke muziek te kunnen maken.

Het beste antwoord

Misschien kun je in een tweedehans zaakje een gitaar op de kop tikken en iemand die er al op kan spelen vragen of hij/zij je op weg helpt.
Als je het dan echt leuk lijkt kan je voor een nieuwe sparen , eventueel met een bijbaantje als je wat ouder bent.
Je kunt ook bij een muziekschool het eens uitleggen, misschien mag je wel een proeflesje meedoen.
Succes joh !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Neem een paar proeflessen, deze zijn meestal minder duur dan de reguliere lessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je iemand die gitaar speelt? Dan kun je het daar eens uitproberen.
Of ga naar een open dag van een muziek school inje buurt als die er is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op marktplaats o.i.d. en koop een tweedehands lesgitaar, deze zijn niet zo duur omdat veel mensen er achter komen dat ze gitaarspelen helemaal niet leuk vinden, vervolgens kan je op internet eindeloos veel studiemateriaal vinden om jezelf uit te leven en te ontdekken of je het leuk vind of niet, als blijkt dat je het leuk vind kan je daarna altijd nog les nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje wel voor uw reactie
maar op marktplaats kun je niet echt een goedkope gitaar kopen en ik weet niet wat goed koop is voor een gitaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan wat jij natuurlijk goedkoop vind, maar er zijn er genoeg. http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/513077313-goede-kwaliteit-lesgitaar.html http://kopen.marktplaats.nl/search.php?o=1&ftb=1&searchmode=marktplaats&q=lesgitaar&qsf=0&submit1=Zoek
Je kan al een tweedehands akoestische gitaar kopen voor 30 euro. Natuurlijk is dat niet de beste gitaar ooit, maar om te beginnen en om het uit te testen, is dat een leuk bedrag! Ook zijn er veel muziekscholen, gitaristen en gitaarleraren (of je kent zelf een gitarist) die je wel een keer een gratis proefles willen geven en willen uitleggen wat je allemaal met het instrument kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je niet weten:

"vind het niets om dat wij niet musicaal zijn aangelegd"

Wij hebben ook niets gehad met muziek in onze opvoeding.
Maar mijn broers spelen nu allebei heel verdienstelijk een instrument.
Je weet pas of het iets voor je is als je het geprobeerd hebt.

Hier staat een leuke beginnersset:
http://www.elektro-land.nl/contents/nl/d7.html?gclid=CLf18MyDka0CFQKEDgodSH5RnQ

Misschien moet je voor die 117 euro gaan sparen,
maar ik zou zeggen: DOEN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1.
Ik denk alleen dat een elektrische gitaar en versterker wel een wat dure keuze is in dit geval, met alleen een akoestische gitaar kan je het ook uitproberen voor een veel lager bedrag. Tenzij iemand zich vooral heel erg aangetrokken valt tot elektrische gitaren natuurlijk, dan is dit een heel leuk bedrag.
Muzikaal ben ik ook niet, ook al speel ik al zo'n twee jaar, elektrische gitaar met veel plezier, want het allerbelangrijkste is dat je veel plezier hebt. Vertel ook eens aan je moeder, dat je slimmer wordt van gitaarspelen, je gehoor veel beter wordt, je mensen leert kennen die ook gitaar spelen. Daarom goed opletten bij muziekles!

Hier is een link met veel info over muziek en een testje over hoe muzikaal je eigenlijk bent.
Kijk eens of je ergens een gitaar kan lenen, bij de aldi/lidl hebben ze meestal aanbiedingen van beginnersgitaren, die zijn nog niet eens heel slecht, je moeder heeft wel gelijk dat het een dure hobby is, maar wel voor het leven zo'n gitaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het per se een dure hobby is. De aanschaf van instrumenten valt in ieder geval wel mee, als je jaren lang blijft spelen haal je het er wel uit. En als je het kort doet, kan je ook je gitaar weer verkopen en valt het soms ook erg mee met de prijs.
Lessen zijn wel vrij duur inderdaad (hoewel het als jongere wel een stuk goedkoper is dan als volwassene), maar je zou eventueel ook via youtube en dergelijke instructiefilmpjes jezelf aardig wat kunnen aanleren (hoewel echte les je wel veel verder brengt natuurlijk).
Bij andere hobby's heb je ook allerlei kosten natuurlijk, maar ik heb geen idee of gitaar dan per se erg duur uitvalt in vergelijking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Instrumenten zijn wel duur, voor mensen die minder hebben en de aanschaf van de snaren is wel prijzig, lessen zijn duur,maar je kan soms bij een student les hebben die het voor de hobby en een zakcentje erbij les wil geven. Dat is aan te raden! Youtube is voor een beginner niet aan te raden, omdat je heel dingen uit moeten zoeken, en dat moet je willen en kunnen. De aanschaf van allerlei artikelen bij de gitaar kan ook flink veel zijn.
Neem een proefles (soms zijn die gratis) bij een privé-leraar of een muziekschool, hoef je niet meteen zelf een gitaar aan te schaffen. Bespreek wat je graag wilt leren en wat je er mee denkt te bereiken (doe je het voor de lol, wil je er serieus mee aan de slag, akoestisch of electrisch?) Een goede gitaarleraar heeft heel snel door of je er aanleg voor hebt, of je muzikaal bent en wat voor niveau je kunt bereiken. Bedenk wel dat als je echt goed gitaar wilt gaan spelen (b.v. om in een band te kunnen spelen), je veel discipline moet hebben om veel te oefenen, vooral in het begin kunnen de lessen vaak "saai" zijn, maar echt noodzakelijk om de techniek goed onder de knie te krijgen. Ben je door die beginfase heen, en vind je het dan nog steeds leuk, dan kun je er je hele leven heel veel plezier van hebben. Niet geschoten is altijd mis, succes. Muziek maken is fun!