Gitaarprobleem!; Hoe vind ik meer van zulke (zie site + notitie) gitaar tabs, in deze notatie? o.a. poesje mauw en het wilhelmus heb ik zo geleerd.

http://www.leergitaar.nl/kinderliedjes.html
Poesje mauw

A x02220

E 022100

E7 020100

A E A E7

Poesje Mauw Kom eens gauw Ik heb lekk're mel-lek voor jou

e|---------5----------------0-----------------------------------------------|

B|--5---5----------2---2------------------0----0--2---3---2----0------------|

G|---------------------------------2--2-------------------------------------|

D|--------------------------------------------------------------------------|

A|--------------------------------------------------------------------------|

E|--------------------------------------------------------------------------|

A E7 A

En voor mij rijstebrij ooh wat heerlijk smullen wij

e|---------5-----------0-------5-4-2---0------------------------------------|

B|-5--5----------2---2----------------------3---2---0-----------------------|

G|------------------------------------------------------2-------------------|

D|--------------------------------------------------------------------------|

A|--------------------------------------------------------------------------|

E|--------------------------------------------------------------------------|

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Het beste antwoord

bovengenoemde en de "tab google"

http://www.911tabs.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Google op "tabs tablature stairway to heaven" maar dan met de naam van het liedje dat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En the a-team van ed sheeran ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle liedjes hebben tabs, sommige zijn met akkoorden. Die vind je met dezelfde googlevraag. Daar staat dan meestal bij welk akkoord hoe te spelen:
G: 300033 C1: x02033 G/f#: 200033 etc x02033 in tabs is: e -- 3 --
B -- 3 --
G -- 0 --
D -- 2 --
A -- 0 --
E -------
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn goeie liedjes voor beginners ???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's een goeie vraag om als vraag te stellen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar jij weet dat toch ook :) ik vraag het aan jou. en die vraag is vast weer eerder gesteld. dus indirect wil je gewoon dat ik punten verlies omdat ze die vraag toch verwijderen... IK HEB JE WEL DOOR haha geintje, maar weet jij leuke liedjes voor beginners ?
Als je een site wilt met elk lied erop (geen Nederlandse kinderliedjes), dan raad ik je www.ultimate-guitar.com aan. Daarop vind je ook tabs zoals hierboven.

Je kunt wel kinderliedjes erop vinden, vaak zijn dat soort liedjes in elke taal hetzelfde, het is dan een kwestie van erachter komen hoe ze heten.