Bestaat er een database van talenten (bijv. de top3) die aan zang-talentshows op tv hebben meegedaan?

Er zijn zoveel talenten die aan zang-talentenshows op tv hebben meegedaan zoals popstars, idols, x-factor, the voice of, got talent, maar vaak weet je na verloop van tijd niet meer wie je goed vond, je zou best een cd van hem/haar willen aanschaffen, maar hoe heette hij/zij ook alweer, aan welke talentshow had hij/zij ook alweer meegedaan?
Weet iemand of er een soort database/overzicht bestaan waar bijvoorbeeld de top 3 van elke show in staat, en dan van de Nederlandse, Britse en USA versies van de talentshows?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Nee, een lijst waar alle deelnemers van alle talentenjachten op één lijst staan, bestaat niet. Maar natuurlijk kan die er best ooit komen. Er zijn nu eenmaal mensen die gek zijn op lijstjes, en dat ook op internet willen laten zien.

Ik denk ook dat het niet zo nodig is. Want zoiets zou b.v. interessant zijn, om eens te kijken hoevaak Pietje of Jantje al heeft meegedaan met zo'n show, maar dat komt in de praktijk niet voor. Door de zgn. "wurgcontracten" (dat woord heb ik niet verzonnen) kunnen deelnemers niet zomaar van de ene naar de ander show overstappen. En ze mogen nog veel meer niet.

Toch is het wel simpel, vooral voor wat jij wilt. Want je schrijft dat je het zo leuk vindt, om zo nu en dan eens op te zoeken, wie dat nou ook al weer was met dat liedje. En we hebben dan wel veel van dit soort talentenjachten, maar ook weer niet zoveel, dat er niet achter te komen zou zijn. Het zou pas problemen geven als we 500 van die shows hadden.

Bijna alle succesvolle tv-programma's hebben een prima wiki-pagina, en daar kun je alles vinden. Vaak ook nog met heel veel externe links. Zo staan er bij X-factor en Idols uitgebreide eliminatie-lijsten, jurylijsten, finalisten en nog veel meer.

Hier een paar links. Het is vrij makkelijk om meer van die wiki-pagina's tevoorschijn te toveren. Succes!

http://nl.wikipedia.org/wiki/X_Factor_%28Nederland%29#Deelnemers
http://nl.wikipedia.org/wiki/Idols
http://nl.wikipedia.org/wiki/Idols_2