Hoe heet de genre waarin er wel gerapt wordt, als hiphop, maar er ook gewoon een band en echte instrumenten worden gebruikt?

Ik zoek bands die wel rappen maar niet technische snufjes gebruiken om instrumenten te creëren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rapcore is een variant hiervan, maar is wel wat extremer als ik me niet vergis.

Het beste antwoord

Dan denk ik aan (sommige nummers van):
- Soul 2 Soul
- Snap
- Sugar Hill Gang

En dat is volgens mij gewoon HipHop.

Toegevoegd na 1 uur:
Stom.. had even meteen de links moeten plaatsen. Bij deze alsnog (in omgekeerde volgorde)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt! ik zal ze even doorlezen, misschien kom ik iets bruikbaars tegen. Nogmaals bedankt. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Na het zien van de 3 vermelde links, heb ik nog even verder gezocht. Als je op YouTube zoekt naar "hiphop classics 80s" (of 90s), vind je nog veel meer. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie - hip hop (niet aan elkaar, maar los) classics
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, ik zal even kijken. Bedankt!