Leonard Cohen is de oorspronkelijke componist en zanger van Halleluja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zingen kan de man niet, maar hij is absoluut een van de beste liedjesschrijvers die ik ken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu klopt je antwoord wel, koos! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@arf: snel erop en snel eraf - en toch gezien! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohw, deze reacties slaan vast op mijn antwoord :-S
Is het origineel niet van Jeff Buckley??? Wat een tegenvaller, ik vond het nog wel zo'n held, nu blijkt het plaggiaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@slimshady: nee hoor, de reactie van arf sloeg op mijn eerste antwoord dat ik binnen een minuut verwijderde.
Overigens is een uitvoering van een liedje van een ander nog geen plagiaat.
Er zijn trouwens allerlei tekstbewerkingen van Cohen zelf en o.a. John Cale, zie de Wikipedia-link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een dramatisch liedje is dit toch ook...
Jeff Buckley