Welke liedjes zijn er, die over je kind gaan?

Kijk; Celine Dion heeft Alive geschreven voor haar kind.
Marco Borsato heeeft dochters geschreven.
Welke zijn er nog meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
49K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan:)
http://www.ze.nl/p/54271/de_5_liefste_vaderkind-liedjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze danst van Guus Meeuwis
(even hier omdat ik maar 1x mocht antwoorden en met de app niets kan toevoegen)

Het beste antwoord

Rachel Aldous zong voor haar dochtertje 'A Mother's prayer'

Trijntje Oosterhuis zong voor haar kind (ik dacht een zoontje maar dat weet ik niet zeker) het liedje 'Nu dat jij er bent'

Marco Borsato zong (hij schrijft zijn liedjes niet zelf ;-)) voor zijn oudste zoon Senna 'Slaap Maar' toen zijn vrouw Leontien nog zwanger was.

Chris de Burgh schreef voor (en zingt het ook met) zijn dochter Rosanna Davison (de Miss World van een paar jaar geleden) het nummer 'Here for you'

Yes-R, Ali B & Lange Frans rapte/zongen 'Mijn Boy' (en in die clip zie je meer bekende vaders met hun zoontje)

Toegevoegd na 2 dagen:
Boudewijn de Groot schreef en zong het nummer 'Hoe sterk is de eenzame fietser' voor zijn zoon Jimmy. Het nummer wordt ook wel gewoon 'Jimmy' genoemd.

Acda en de Munnik schreven Ezra (zoon van Paul de Munnik) en Lief kleine man (zoon van (Thomas Acda) voor hun kinderen maar ook '4 uit 7' gaat over het vader zijn na de scheiding en dus het co-ouderschap (Thomas is gescheiden)

Toegevoegd na 2 dagen:
Deze bedacht ik me ook nog (Als ik er over nadenk zijn er zoooo veel):
Het nummer 'In my daughter's eyes' van Marina McBride

Heartland zong het nummer 'I loved her first' over een vader wiens dochter gaat trouwen.

Paul Simon zong het nummer 'Father & Daughter'

Toegevoegd na 2 dagen:
In my daughter's eyes is van Martina McBride, typfoutje *
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Anna85 Oeps, je hebt helemaal gelijk! Ik was teveel aan het nadenken over de liedjes denk ik ;-)

Andere antwoorden (19)

Tears in Heaven van Eric Clapton.

Gaat over zijn overleden zoontje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jan Smit - niemand zo mooi als jij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
John Mayer. Met het nummer Daughters Echt een heel mooi nummer:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Abba / Slipping through my fingers (zit ook in Mamma Mia, over opgroeiende dochter)
en Trijntje Oosterhuis heeft ook een nummer over haar kind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tarrus Riley - my baby... Een heel lief reggaenummer van een vader voor z'n jongste dochter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ali-b, lange frans en yes r hebben er ook 1 over hun zoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele oude maar moest eraan denken; Willy Alberti/ de glimlach van een kind.

Toegevoegd na 2 minuten:
En hij zong ook het liedje 'Niemand laat zijn eigen kind alleen. Of anders Andre Hazes met Kleine jongen.
Ben normaal niet zo van de Hollandse muziek maar deze schieten mij te binnen;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jacqueline Govaert - Honey B voor haar zoontje Billy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Little One' van Lucy Schwartz vind ik persoonlijk erg mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3J's - Wiegelied
12 jaar geleden
Anne van Herman van Veen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een liedje tot slot die over het nog ongeboren kind gaat.
Niemand heeft je ooit gezien van Helga.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ dat is echt een golden oldie van Helga
Blauw van Gladys grace (of glennice??)
Just the two of us van Will Smith
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acda en de munnik - ezra (Paul geschreven voor zijn zoontje) en kleine man (Thomas geschreven voor zijn zoontje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cat stevens- father and son
alain clark- father and friend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heaven van do of bryan adams
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rowwen Hèze, Kleine Man, gezongen door Jack Poels

http://www.youtube.com/watch?v=xYTqdk0CEXA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
trijntje oosterhuis. nu dat jij er bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is al genoemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een vader die over zijn kleine dochter zingt die opgroeit, en die hij uiteindelijk weggeeft met trouwen.

http://www.weddingvendors.com/music/lyrics/b/bob-carlisle/butterfly-kisses/