Hoe zing je vanuit je buik?

Ik wil graag goed kunne zingen. Ik zing al sinds dat ik 6 ofzo was en nu ben ik 13 mijn stem is natuurlijk wel beter geworden, maar hoe zing je nou eigenlijk uit je buik, zodat je stem ook een stuk zuiverder word en ook power in je stem krijgt, zodat het dus ook niet saai word ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zing vanuit mijn buik is het niet langs mijn mond ...
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-.-

Antwoorden (2)

Het heeft vooral te maken met het in- en uitademen via je buik. De meeste mensen doen dit al als ze praten (sommige ademen via hun borst, maar het is sowieso beter om via je buik te ademen), maar als ze zingen, gaan ze vaak via hun borst zingen. Je moet dus goed opletten dat als je inademt, je buik naar voren komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zingen doe je vanuit je middenrif, (zoek plaatjes op) er zijn veel verschillende technieken met heel verwarrend mensen die ze anders noemen dan anderen, je hebt twengen ( beetje door je neus als een heks/ zeurend kind)
nutral ( hard en zacht nutral, jij kent het waarschijnlijk als kopstem) overdrive (dat is het harde) maar ook daar in heb je weer verschillende dingen als curbing en belte,
Span je buik aan tijdens het zingen, iets wat ik fout doe is (omdat als ik optreed graag iets dunner wil lijken) mijn buik inhouden dat ik heel slecht want dan ga je ademen via je borst en uiteindelijk knijpen.

je stembanden trillen tegen elkaar aan hard of zacht ligt dus aan de techniek die je gebruikt en je strottenhoofd kantelt of niet, als je hoog en hard wil tweng dan, oefen dit door een harde niet te hoge toon te zingen en dan overslaan naar je neus, als je het vaak genoeg doet voel je een klikje in je neus, dan klopt ie, het klinkt heel lelijk maar hoe vaker je oefent hoe beter je het kan controleren met veel of weinig tweng.

het onderstaande plaatje zijn je stembanden, (vies he!)
bron 1 is een uitleg ( die ook voor mij nog best moeilijk is )
bron 2 is een filmpje van een zangeres waar je haar stembanden ziet als ze zingt

hoop dat je er wat aan hebt ;)

Toegevoegd na 8 minuten:
trouwens, iets wat echt helpt is dat je je door iemand in je rug laat duwen en jij met een been naar voren gaat staan en proberen jezelf tegen te houden, tegen een muur kan ook, of pak zware tassen en hou ze zo stevig mogelijk vast!

als je meer tips wil kun je me mailen demipopensound@hotmail.com

gr en succes