Ik ben op zoek naar een set nieuwe speakers, maar wat zijn nou echt goede speakers ong. voor 350-400 eurie's? Alvast bedankt :)

Ik wil een soort van disco kamer hebben met natuurlijk mooie speakers alleen ik kom er niet uit. Mun vader zit alleen maar te zeuren dat ik zijn speakers uit zowat de Renaissance moet nemen alleen zijn f***ing lelijk dus... Hij zegt je moet geen basreflex hebben en liever ook geen actieve. Alleen die zijn er dus wel maar alleen heeeeeel erg duur.
HELP ME ALSJEBLIEFT

oh en als je leuke sites weet voor discolampen en dat soort dingen die niet heel duur zijn zeg ook ff :D

BEDANKT
GROETJES BAS!!!!!! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.3K

Het beste antwoord

kijk op www.baxshop.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als je heel goede speakers wil hebben met een heel helder geluid: Tannoy. Die zien er trouwens ook niet uit alsof ze uit de middeleeuwen komen :) Ze worden in opnamestudio's gebruikt
Verder is Yamo wel goed, geeft over het algemeen een warm geluid, wel iets 'dof' (zeker in vergelijking met Tannoy), maar dat kan misschien passen bij bepaalde muziek.
De ultieme speakers (naar mijn mening) zijn van Klipsch, heb ze niet allemaal uitgeprobeerd hoor, maar goede vriend van ons bouwt zelf versterkers en aanverwanten en die heeft 2 grote kasten staan... Kan je een flink feest mee van geluid voorzien zonder dat je meteen je oren verknalt, erg goed geluid ;)

veel geluidsplezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de prijsklasse van 350 tot 400 euro ga je niet ver geraken bij klipsch... en om ze nou de ultieme speakers te noemen ...
De focal Electra 1037 Be al eens gehoord ? En dan zit je nog niet aan de topreeks van Focal...
Maar ook daar kom je met 400 euro niet ver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf bouwen dan ;-)
De Wharfedale Diamond 10.1 won in 2009 de prijs van de beste speaker tussen 200 en 400 pond, en kost zo'n 260 euro. Ze zien er prachtig uit, ik heb ze gehoord, ze spelen ook prachtig, en van de overschot kan je occasie op marktplaats bvb. nog een leuke actieve subwoofer kopen om wat meer bass te hebben.

Zie de bron voor een leuke site met PA materiaal.
Zoek je meer disco-achtig of house geluid, kijk dan eens bij Jbl en Magnat.

Toegevoegd na 1 dag:
Natuurlijk is het een absoluut waar dat je je speakers uitgebreid test en hoort, bestel niet zomaar iets online dat er 'vet' uitziet...

Denk er ook aan dat je versterker goed samen gaat met je speakers, ze kunnen in de winkel héééél anders klinken dan bij je thuis door een andere versterker.

Neem hem liefst nog mee, en eis een demonstratie met je eigen versterker. Willen ze dat niet doen, of raden ze het af, is het het besluit al makkelijk, niet dan...

Op naar het volgende paar om te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst eens het geluid van de "Renaissance" boxen beoordelen, wellicht klinken ze best vet!
Als het geluid goed is kun je misschien de speakers van je pa wat pimpen:
zwart bekleden, luidsprekers voorzien van ronde sierroosters, aluminium hoekprofielen + flightcase hoeken om de kast, kortom voor een paar tientjes kan het er al heel profi uitzien.
succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Meestal gaat de vuistregel op dat uit een klein kastje zelden een "groot" geluid komt.
Bedenk ook dat het vooral om het geluid en niet alleen om het uiterlijk.
Op de aanbieding van een website kan een vette disco-sound beloofd worden, maar je weet pas wat je gekocht hebt als je ze in werkelijkheid hoort klinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal is vragen, hij is best handig dus misschien lukt het :)
Ik zou Tannoy Westminsters nemen :)

Het probleem met die 'hippe' speakers is dat ze vaak zo plastic klinken.

o.a. Warfedale, Tannoy, Bowers en Wilkins, KEF, en oudere series van Magnat (tegenwoordig alleen nog sjonnie-speakers voor de auto) zijn over het algemeen ERG goeie speakers die je vaak betaalbaar aantreft op Marktplaats. ALs je gaat voor Disco en hard, kijkt dan naar Jamo of Svenska (de laatste komt ook bij Jamo vandaan).
Probleem met 2e handse is dat de conussen van deze speakers vaak van schuim zijn die redelijk vergaan na een jaar of 15... Oppassen dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
De Randen van de conussen zijn van schuimmateriaal bedoel ik dan
12 jaar geleden
Fantastische antwoorden, maar ik ben van mening dat er een paar zaken duidelijk gemaakt moeten worden.

Allereerst, kies je voor hoe een speaker eruit ziet of hoe die klinkt? In het eerste geval maakt het dus niet uit hoe die klinkt dus ren naar de Media Markt en koop de leukste die je kunt vinden.

Gaat het er ook om hoe een speaker klinkt, dan neem je je favoriete CD mee naar bijvoorbeeld een Media Markt of andere (muziek)winkel en ga je luisteren in de prijsklasse waarin je wilt aanschaffen. Bax Shop heeft leuke aanbiedingen, maar je moet eerst weten wat je wilt!!

Dus... eerst bepalen wat belangrijk is en dan gewoon vergelijken en op je gehoor af gaan. Laat je niet afschepen, iedereen heeft het rechtom uitvoerig te testen voor je koopt. Vervolgens kunnen speakers bij je thuis weer heel anders klinken in verband met de acoustische eigenschappen van je kamer, dus het kan zomaar zijn dat je nog een paar keer terug moet. Ook dat is je goed recht.

Dus ik geloof niet dat iemand je kan vertellen welke speaker voor jou de beste is, dat kun je alleen zelf! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede speaker koop je niet voor het uiterlijk, maar puur om de kwaliteit van het geluid.. speakers zijn de belangrijkste schakel in je systeem...

Een goedkope radio kan verassend goed klinken met een goed set boxen.. maar een high end systeem klinkt slecht op een paar goedkope prut boxen...

Ik zou echt gaan afwegen wat belangrijker is, als je een echte muziek liefhebber bent ga je voor kwaliteit.. dan ga je voor KEF, of Harman Kardon, JBL enz.... high end luidsprekers zijn niet altijd de mooiste.. maar het geluid is vaak super, juist omdat ze daarvoor ontworpen zijn....

Loop een willekeurige audio zaak in (dus geen media markt, maar een specialist) dan zullen ze je wel een en ander kunnen laten horen.. ook kunnen ze je adviseren...

Discolampen zou ik eens op de conrad site kijken.