Hoe moet je piano muziek op keyboard spelen?

Als ik bladmuziek vind op internet staan er vaak 3 balkjes de bovenste gitaar dan en de onderste 2 piano maar op keyboard speel ik met de linkerkant akkoorden moet ik dan het gitaar balkje volgen en de gitaar akkoorden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je speelt toch op dezelfde manier op een piano als op een keyboard?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee toch? ik mijn keyboard les boeken staat 1 balk muziek en daar boven de akkoorden zoals C,G enz.. en bij de piano staan 2 balken onder elkaar met noten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh maar die noten kun je toch met je linkerhand spelen, daar kun je een keyboard best voor gebruiken (alleen minder toetsen), of wil je 'styles' gebruiken waarbij het keyboard de akkoorden moet herkennen? Anders is het het makkelijkst om versimpelde versies van liedjes te zoeken, zodat een deel van de linkerhand ook verwerkt is in de melodie van de rechterhand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met die akkoorden is eerder als je in een band zingt of er bij wil gaan zingen want dat is iets simpeler. maar als je gewoon speelt gewoon de piano partij volgen dan kom je er wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke dankjulliewel:D

Antwoorden (2)

Hoezo? Met rechts speel je toch de melodie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je drie notenbalken op papier hebt staan en zeker weet dat de bovenste gitaar is en de andere piano:
De bovenste notenbalk moet je spelen met je rechter hand, de onderste met je linkerhand.
Piano spelen is meestal moeilijker dan keyboard spelen, omdat je met je linker hand niet alleen akkoorden speelt, maar soms ook een melodie (door je rechter hand heen). Dit is echter niet 1, 2, 3 te leren.
Als je het echt wilt leren; kijk of je wat proeflessen kunt krijgen bij een muziekschool, en als je het leuk vind; ga op les.

Toegevoegd na 1 minuut:
De gitaarbalk is voor de gitaar; die gebruik je bij piano spelen dus niet.