Welke studiomicrofoon kan ik het beste kopen?

Ik wil al een tijdje een goede microfoon kopen om mee op te nemen, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten en welke microfoons goed zijn. Heeft er iemand tips? Aangezien het puur voor mijn plezier is wil ik graag een niet al te dure microfoon kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (4)

Je zou eens op de volgende website kunnen gaan kijken om aan informatie te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er helemaal aan wát je op wilt nemen: gaat het om stem dichtbij, gaat het om speciale muziekinstrumenten, gaat het om live-concerten, wil je vogelgeluiden in de natuur opnemen of wil je video-opnames van beter geluid voorzien.

Voor al deze verschillende situaties zijn honderden types microfoon te koop met ieder specifieke voor- en nadelen.

Veel "echte" studio-microfoons moeten bovendien fantoom-voeding van 48V krijgen, is jouw opnameapparaat daar toe instaat?
Wat voor aansluiting heeft jouw apparaat?

Je ziet: een veelheid aan mogelijkheden waar zo 1,2,3 geen vast antwoord op is.

Als je wat meer info geeft kan ik ook wat specifieker zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je ook eens een kijkje kunt nemen op diverse websites van bekendere muziekinstrumenten-zaken, denk bijvoorbeeld aan zaken als Feedback, Peter Verspuy, maar ook bijvoorbeeld Bax-shop. Hier kun je op prijs selecteren en soorten microfoon. Vaak staat er ook bij vermeld voor welke soort gebruik de betreffende microfoon ingezet kan worden. Mocht je dan alsnog meer info hebben dan zijn de meeste (goede) verkopers niet te beroerd om je in je keuze te helpen, mits je echt duidelijk aangeeft wat je zoekt (en ook vasthoudt aan je prijsklasse-wens, het is JOUW geld).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, moeilijk met weinig gegevens een goed antwoord op te geven, maar voor een goede budget-prijs verhouding onder de meeneembare opnameapparatuur zijn mensen erg lovend over de Zoom H1. (Heb deze zelf zojuist bekeken).