Hoe heet dit muziekinstrument?

Het gaat om de 'fluitspeler' in deze video.
In elk geval geen melodica, maar wat wel?
(Dit keer geen raadsel, ik weet het antwoord zelf niet)

http://www.youtube.com/watch?v=5Jq617ENMd0

Toegevoegd na 2 uur:
Jeetjepeetje, ik moet ook alles zelf opzoeken hier.
Maar wel gevonden na heel lang zoeken, een Andes 25F:

http://www.synthtopia.com/content/2008/05/31/the-bizarre-andes-25f-keyboard-wind-instrument/

Een echt blaasinstrument, dus.
Ik ga mezelf het beste antwoord geven :P

Picture for question
AWM
14 jaar geleden
in: Muziek
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Antwoordman bent, heb je per saldo idd zelf het beste antwoord.

Antwoorden (2)

Het is toch wel een melodica hoor.
(Waarom denk je van niet?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort geleden heb ik Johnny O, een engelsman, horen spelen op een EWI, zoals hij het noemde - electronic wind instrument. Het zag eruit als een metalen, brede fluit, zo groot als een hobo, of een klarinet, en behalve verschillende fluiten, oa panfluit, dwarsfluit, houten sopraan en altfluit, kon hij het ook laten klinken als een trompet, of een viool.
Omdat jouw fluitspeler met een toetsenbord speelt, noemt hij het misschien een elektronische melodica, al is de klankkast natuurlijk veel groter dan van het oorspronkelijke instrument.

Ik denk, dat er allerlei van dit soort elektronische synthesiser-achtige instrumenten gemaakt en bespeeld worden, en dat iedere muzikant het de naam kan geven die hij/zij wil.
Gave muziek, trouwens....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Heb ut al gevonden, zie aanvulling. Ja, ik vond de muziek ook wel geinig, daarom viel het me op.