Wat moet een land betalen als ze direct in de finale willen staan bij het songfestival?

De landen Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland en Italië doen dit al. Stel dat Nederland dit ook wil, wat moeten ze dan inleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
7K

Het beste antwoord

Precieze cijfers zijn niet te geven. De bedragen die betaald worden zijn gebaseerd op het inwoneraantal en het bruto natonaal product.

"Volgens de Nederlandse Event Supervisor van het Eurovisie Songfestival, Sietse Bakker, is het idee van Van Tijn niet haalbaar. "De bedragen die aan de organiserende EBU voor het Songfestival betaald worden, zijn gebaseerd op het inwoneraantal en het bruto nationaal product. Lid worden van de 'big groep', en daarmee een finaleplaats krijgen, is niet te koop."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is te koop. Anders kan Macedonië toch niet winnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Newsflash: Macedonië heeft ook niet gewonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als enige antwoord gegeven, een goed antwoord! dank je