Wie weet de betekenis van het liedje A ram sam sam guli guli guli gulli ram sam sam. Arafi, arafi, guli guli guli ram sam sam etc.

Ik wil het liedje morgen in de klas aanleren maar dan is het wel handig als ik weet wat het betekent!

Toegevoegd na 44 seconden:
En welke taal is het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
68.4K
Kimath
12 jaar geleden
taal is volgens mij Pools.

Het beste antwoord

Het komt oorspronkelijk uit Marokko.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een populair kinderliedje in Marokko. De Tekst is:

A ram sam sam, a ram sam sam
Guli guli guli guli guli ram sam sam
A ram sam sam, a ram sam sam
Guli guli guli guli guli ram sam sam
A ra-vi, a ra-vi
Guli guli guli guli guli ram sam sam
A ra-vi, a ra-vi
Guli guli guli guli guli ram sam sam

Het is eigenlijk een spelletje waarbij dit nummer gezongen wordt. Bij bepaalde stukjes van het nummer doen de deelnemende kinderen een bepaalde beweging.

Toegevoegd na 6 minuten:
A ram sam sam - je vuisten stoten rechts over links en dan links over rechts.

Guli guli - Handen uit elkaar halen en doende alsof er iets kleverigs tussen zit

A ra-vi - je wijsvingers naast je hoofd draaien (het ''hij spoort niet helemaal draaien'')

Toegevoegd na 7 minuten:
Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/A_Ram_Sam_Sam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat leuk! Nooit geweten! +

Andere antwoorden (2)

Ik heb dat liedje ook geleerd op de basisschool maar volgens mij betekend het niets, maar is het gewoon gebrabbel net als het nima naja liedje ik weet niet of je dat kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik weet wel dat het een betekenis moet hebben... Volgens mij staat het in de bundel 'eigenwijs' maar die heb ik niet hier.
Helaas...
Het is een Afrikaans slaapliedje ( ik vind het niet echt een slaapliedje maar ja )