Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke maatsoort heeft het nummer: "Raise your glass" van P!nk?

Toegevoegd na 1 uur:
Dus bijv: 4/4 , 4/8 enz..
Hoop dat iemand me uit de brand kan helpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is bijna niet te geloven, maar het is toch echt gewoon 4/4 maat. Maar zoiets is geen wet natuurlijk, en het ligt er maar net aan hoe de componist het opschrijft. Zo nu en dan hoor je duidelijk een 3/8 maatsoort afgewisseld met 2/8. (123 -123 - 12 - 123 - 123 - 12)
Maar omdat 3/8+3/8+2/8 precies in een 4/4 maat past, heeft de componist er waarschijnlijk voor gekozen om het simpel te houden, en alles in een 4/4 maat te noteren.

Het nummer zit ritmisch ijzersterk in elkaar. Als het lastig is om een maatsoort te bepalen van een nummer, hoor je meestal iets origineels.

Hieronder een plaatje, en 2 video's. Kun je het zelf allemaal eens even rustig bekijken ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=QjE8RRHxo9w&feature=player_embedded#at=36
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Ik begrijp er niks van (maar dat ligt aan mij). Het ziet er in ieder geval uit als een uitstekend en goed onderbouwd antwoord. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor dit goeie antwoord! Ik kwam er zelf niet uit, dus heb ik hier hulp ingeroepen!
Ik zal morgen het plaatje en de filmpjes goed bekijken, want dat vind ik op de iPod niet ideaal:)
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding