waarom is de koreaanse muziek niet zo populair als de engelse en weet bijna niemand ervan af

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (4)

Als ik Koreaanse muziek luister (eerste link die ik zo snel kon vinden), vind ik het simpelweg gewoon niet mooi.
Maar dat kan natuurlijk aan het soort muziek zijn, ik vind Justin Bieber ook niet mooi. Waarom niemand er wat vanaf weet? Het word ook niet geluisterd, dan ga ik er ook niks over opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Koreaanse cultuur heeft zich niet zo over de wereld verspreid als de Engelse (Amerikaanse!) cultuur. Het Koreaans wordt wereldwijd natuurlijk ook veel minder gesproken dan het Engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat die muziek een heel andere klank, of toonzetting,(of hoe dat ook genoemd wordt in de muziek) dan westerse muziek.Het klinkt voor ons vaak saai, net zoals de chinese opera, waar de gemiddelde westerling al na een half uur weg wilt, chinezen vinden het kort als ze binnen 4 uur buiten staan
13 jaar geleden
Omdat Koreaanse muziek hier nauwelijks gepromoot wordt, en mensen er dus niet mee in aanraking komen. Als ze dat een keer wel doen, zijn ze het 'niet gewend' en schuiven ze het naast hun bord omdat de taal voor hen niet bepaald alledaags klinkt.

Engelstalige muziek vinden we normaal omdat we er mee doodgegooid worden, het is de standaard. Hoor jij ooit Koreaanse muziek op de radio? Op de muziekzenders (als die nog bestaan) kwam het ook nooit. Als mensen het nooit horen, want veel mensen kijken niet verder dan de radio, kan je ook niet van ze verwachten dat ze Koreaanse muziek kunnen waarderen.

Ik denk trouwens dat dit in de loop van de komende jaren gaat veranderen. De afgelopen 10 jaar is het internet eens steeds populairder medium geworden, en is de populariteit van Aziatische popmuziek in Europa toegenomen, van Japanse muziek al helemaal. Door het internet is het makkelijker geworden om Aziatische muziek te ontdekken, dus steeds meer mensen zullen Koreaanse muziek 'normaal' gaan vinden.