Hoe La Plage- Yann Tiersen spelen, als je vingers te kort zijn?

Ik kom er dus echt niet bij bij de rood omcirkelde maat (geen voortekens) Gaat dan om de bovenste (G-sleutel) liever niet pedaal (vind ik niet mooi klinken) iemand een betere oplossing? Ik moet namelijk wil ik dit spelen mijn vinger achter de G toets haken :| Iemand een ander idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Oei ; dat is maar één octaaf, en zelfs mijn dochter van 10 heeft daar eerlijk gezegd geen moeite mee (kan net 9 noten overspannen - een kleine dameshand 10 of 11).

Je hebt dus OF hele kleine handjes (ECHT heel klein) . OF een keyboard (?) met extra grote toetsen, of je vingerzetting is niet goed. De enige manier is natuurlijk je duim op de eerste A, en de hogere A met je pink.

En anders moet je zorgen dat je HEEL snel bent, en meteen na de hoge A hard te hebben ingedrukt naar de lagere roetsjen - maar een octaaf is eigenlijk voor iedereen boven de pakweg 8 -10 jaar te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt je hebt helemaal gelijk: ik heb inderdaad Minihanden... Ik had even een foto moeten maken van hoe belachelijk mijn handen eruit zien als ik deze toetsen ging indrukken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb btw, een piano... Niet een Keyboard,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmm, dan is dit stuk denk ik toch wel een beetje moeilijk voor je - zo te zien begint elke maat met een heel octaaf. Ik zie echter de sleutels niet, en kan dus niet zien of er voor de linkerhand een bas- of vioolsleutel staat, en of die onderste noot een e of een c is. Ik vermoed een C. Je zou natuurlijk kunnen overwegen de bovenste balk uit elkaar te trekken, en alleen de achtste noten te spelen, en voor de linkerhand de hoge noot (een octaaf lager) bij de onderste noot te trekken. Ik weet alleen niet of het daardoor heel erg fout gaat klinken. Ben je handig met je linkerhand dan zou je zelfs kunnen overwegen de achtste noten uit de bovenste balk en de onderste balk met links te spelen. Dan heb je rechts wel een makkie natuurlijk, maar of dat voldoende compenseert ???? Groeien je handen nog , of zul je hier altijd tegenaan blijven lopen ? Of kun je je duim en pink niet helemaal in elkaars verlengde strekken en zouden oefeningen om dat te bereiken je kunnen helpen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dat is het nou juist... Bij die andere octaven heb je niet een a en een b na elkaar daardoor wil het in dit geval niet... Anders valt een octaaf wel te spelen voor mij, mijn handen groeien niet meer, al heel lang niet al vanaf dat ik 10(eerder?) was zijn ze net als mijn voeten gestopt met groeien, en ik heb dus inderdaad kinderhanden. Ik heb er meestal niet zo'n last van maar als ik gewoon mijn niveau van piano spelen wil verbeteren moet ik ook een keer wat anders spelen, en ik ben echt verlieft op dit stuk dus wil het heel graag spelen <3 Dat van die linker hand klinkt als een goed idee! Dat ga ik sowieso even proberen! Mijn vingers kan ik helemaal strekken, alleen in deze positie met duim en wijsvinger naast elkaar gaat het niet meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je hulp!