Kan je een dvd gebruiken als cd?

Zou je een dvd als hele grote cd kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
10.4K
Kimath
13 jaar geleden
ik snap de vraag niet helemaal, wat wil je er precies mee doen? Het zijn allebei dingen waar je data op kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil gewoon net zoiets als een cd, dus alleen liedjes en geen mapjes oid, maar dan op een dvd dus eigenlijk 7 cd's in 1.
Kimath
13 jaar geleden
dat kun je inderdaad gewoon doen, maar ik denk dat je dit dan alleen in een pc kunt afspelen en niet in een radio.

Het beste antwoord

dat kan, maar dan zal de cd(/dvd) in waarschijnlijk heel veel cd-spelers niet af kunnen spelen omdat die bepaalde schijfjes niet kunnen lezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
de andere zeggen dat je het niet kan afspelen in en cd-speler, dit kan WEL. maar in de meeste niet, ik heb het zelf ook een keer gedaan, en in één cd-speler van mij speelde hij hem wel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. Maar dan kan je hem niet in de auto draaien of in een cd-speler. Wel kan je hem in je computer doen (;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er muziek op zetten. Of die afgespeeld kan worden hangt af van het apparaat waar je hem in doet.
Als dat apparaat MP3 kan afspelen kan het, maar dan moet je de muziek als data op de cd zetten in veel gevallen. Veel DVD spelers ondersteunen geen DVD mp3, of DVD audio.
In de onderstaande link kun je je DVD-speler opzoeken om te kijken wat hij ondersteunt.

In je CD-speler zal het niet lukken, op de computer is het geen probleem.