Wat kan ik doen om een mooie overdrive te krijgen met mijn gitaar?

Ik heb een Aria gitaar en een VOX versterker. Maar als ik dan een metal geluid wil doet ie dat goed maar dan is ie extreem gevoelig. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel een vet metalgeluid heb, maar dat alle snaren wel goed hoorbaar zijn en niet gaan galmen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Hoi, heb zelf ook een Aria.
Heb je al eens geprobeerd of het helpt als je dat knopje dat je naar boven/ naar beneden kunt schuiven op de gitaar niet op de laagste stand zet maar een hoger?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een VOX versterker is ook niet de meest perfecte versterker voor metal. Je zult sowieso een pedaal moeten kopen: bijvoorbeeld de Metalzone van Boss. Zou je nog wat meer kunnen vertellen over je versterker?

Het galmen heet trouwens feedback en om dat tegen te gaan, kan je bijv. het knopje Treble (als die op de versterker zit, waarschijnlijk wel) terugdraaien.