Zijn mijn oude LP's nog iets waard of kan ik ze naar de vuilstort brengen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
24.2K

Het beste antwoord

Nee gek, niet weggooien. Zet ze op Marktplaats, liefst zo gedetailleerd mogelijk, inclusief staat van de plaat en de hoes, eventueel met foto. Ik heb vorig jaar mijn platenverzameling (3 verhuisdozen vol) verkocht via Marktplaats aan een verzamelaar en daar nog een behoorlijk bedrag voor gekregen. En het waren niet allemaal "bijzondere"platen, het was van alles wat. Als je ze echt weg wil gooien kom ik ze wel ophalen :-). Er zijn ook heel veel platenbeurzen waar je platen kunt kopen c.q. verkopen. Niet weggooien: zonde !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Als je een paar hele unieke exemplaren hebt, kunnen ze wel wat waard zijn, als collectorsitem.

Meeste LP's zijn niet veel waar. Hoewel het draaien van vinyl wel steeds hipper wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit weggooien iig. Anders kom ik ze wel ophalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de kringloop staaan er vijfhonder À 1 euro per stuk.....
Zijn veel mensen die er zeker nog interesse voor hebben.
Je kan ze op marktplaats zetten of naar de kringloop brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ze ook overzetten naar de pc.
Unieke exemplaren bewaren of aanbieden.
Kunnen wel degelijk waarde hebben (sommige dan)
Grt Adriaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonde, niet weg gooien. Misschien zit er nog wel urts tussen wat een paar duiten waard is. Anders wil ik ze wel ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel cdwinkels die ze 2de hands verkoopt en dus ook inkoopt,verwacht niet dat je er veel voor krijgt tenzij je er wat bijzonders bij hebt zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ze niet weggooien, je kunt beter naar een platenbeurs gaan, en daar eens wat informatie inwinnen. Niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb laatst 40 LP's op marktplaats gezet en er zijn er nog 20 weggegaan voor een tientje per stuk!
Ik zou ze toch niet weggooien hoor!
En als je ze niet zo verkocht krijgt kun je ze altijd nog naar een tweedehandse opkoper brengen, die geeft je waarschijnlijk een tientje voor de hele boel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit weggooien!!! Er zijn liefhebbers genoeg die ze willen hebben of overnemen. Via Marktplaats of Koopplein. Of via je kennissen. Of bij bejaardenvereniging bijeenkomsten.

Bj onze kringloop staan er honderden à 1 euro per stuk. Een liefhebber geniet van het uitzoeken daar. Ik heb er van mezelf ook net 50 gebracht en ik hoop dat iemand ze weer uitkiest.

Van platendraaien komt het zoveel niet meer en de meeste die ik goed vond heb ik vervangen door cd tjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet weggooien ze kunnen nog op cd overgeschreven worden. In Ämersfoort is er een activiteitencentrum voor mensen met een lichamelijke handicap die dit als dagbesteding doen. Boogh activiteiten amersfoort "st Boogh"