Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk filter wordt gebruikt voor films?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ben een zelf een serie aan het maken en ik dacht er opeens aan dat ik niet weet wat voor filter(s) ik moet gebruiken. Ik hoop hier een beetje een goed antwoord kan krijgen

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ben een zelf een serie aan het maken en ik dacht er opeens aan dat ik niet weet wat voor filter(s) ik moet gebruiken. Ik hoop hier een beetje een goed antwoord kan krijgen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Luuk, je schrijft één zinnetje zonder enige uitleg of toelichting whatsoever en verwacht dat iemand hieruit een zinnig antwoord kan geven?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@LuukvanZon Dat is het mooie aan software-nabewerking. Je filmt de hele zooi en gaat achteraf lopen stoeien met welk filter je er overheen wil. Er worden allerlei filters gebruikt voor films en series en je kan er ook bewust voor kiezen geen filter te gebruiken. Maar dat ligt vooral aan wat Ozewieze al uitlegt: De sfeer die jouw genre nodig heeft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Films zijn er in soorten en maten. Het beeld in een Horrorfilm is vaak duister en zwart, een komische film is vaak helder en licht.

Het ligt dus aan de sfeer die je wil creëren welk filter je nodig hebt. Er is niet 1 filter voor "de film". Net zo min als dat er maar 1 muziekstuk is wat als achtergrondmuziek bij een film gebruikt kan worden.

Het is aan jou als regiseur om te besluiten welke sfeer jij wil benadrukken en het is een kwestie van ervaring en experimenteren welke filters die sfeer oproepen en benadrukken.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding