Welke dieren lijken op de Mystics uit de film The World of the Dark Crystal?

Ik heb ooit een foto gezien van een diersoort die qua lichaamsbouw echt heel veel op ze lijkt, alleen met maar 1 paar voorpoten, die meer recht omlaag hingen.
Ik vraag me af of die dieren daadwerkelijk bestaan of bestonden of dat het een bewerkte foto was, en of de Mystics/Urru op die diersoort gebaseerd is. Helaas geen idee meer waar ik die foto tegen ben gekomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik zou zeggen een rat met een gierenkop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Nee, dat zijn de skeggs, dacht ik...
rose
13 jaar geleden
Sorry, Skekses heten ze blijkbaar...
Ik vind de Mystics wel wat lijken op de Armadillo.

http://en.wikipedia.org/wiki/Armadillo
rose
13 jaar geleden
De Mystics en de Skepsis zijn eigenlijk een duo. Als de een dood gaat gaat de ander dood. Samen zijn ze compleet.
Goeie film trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt, maar wat heeft dat precies te maken met de vraag?
Vind het wel wat lijken op het gordeldier.

http://mediatheek.thinkquest.nl/~jrb046/dieren/gordeldier.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet mij denken aan de komodovaraan.