Zijn er films waarin de (hoofd)acteur/actrice is overleden tijdens de film?

Heeft een andere acteur/actrice de film toen afgemaakt, of is de film helemaal overgedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

*Oliver Reed, tijdens het filmen van Gladiator. Ze hebben het script aangepast en een stand-in laten sterven in de film.

*Richard Harris, tijdens het filmen van Harry Potter en de geheime kamer,
hij werd vervangen door Michael Gambon.

*Jean Harlowe, tijdens het filmen van Saratoga, ze gebruikten een stand-in zonder het gezicht te filmen.

*Bela Lugosi, tijdens het filmen van Plan 9 From Outer Space, Ed wood ( de regisseur ) verving hem met wat losse scenes die hij nog had liggen en nam een acteur Tom Mason om de scenes te spelen, het mooie daarvan was dat Tom Mason absoluut niet op Bela Lugosi leek.

*Charles Emmet Mack tijdens het filmen van My First Auto ( hij overleed in een auto-ongeluk) ze hebben zijn rol geheel uit de film gehaald.

*Lilyan Tashman tijdens het filmen van Frankie and Johnnie, aan de gevolgen van kanker, haar rol werd ook voor het merendeel ingekort.

*Ormer Locklear, tijdens de stunt van de film The Skywayman, de daadwerkelijke stunt zit nog steeds in de film.

*Clarine Seymour, tijdens het filmen van Way down East, haar rol werd overgenomen door Mary Hay.

*Red Foxx tijdens het filmen van The Royal Family

* John Ritter, tijdens het filmen van Eight Simple Rules

Daar zitten toch wel wat grote namen tussen, Oliver Reed, John Ritter, Richard Harris
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dat zijn wel wat voorbeelden, ja! +3 voor jou!

Andere antwoorden (12)

Volgens mij de acteur in "Imaginarium of professor...?" :P
Volgens mij was het die man die later met de rest in de wagen reisde en op de vlucht was voor een soort van maffia mensen.

In ieder geval stierf er iemand tijdens het maken van die film.

Perkamentus stierf ook, maar ik weet niet of dat tijdens de film was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heith Ledger was de hoofdrol in de film ''The Imaginarium of Doctor Parnassus. Tijdens de opnames overleed hij. Zijn rol is door Johnny Depp en nog 2 anderen overgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn er meer: de zoon van Bruce lee is omgekomen op de filmset en een zangeres is neergestort. In het laatste geval heeft de broer de rol overgenomen. Vraag mij niet de details.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandon Lee wwrd doodgeschoten tijdens de opnames van 'The Crow'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandon Lee (zoon van Bruce Lee) overleed door een ongeluk met een pistool tijdens de film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat recent gezien Heath Ledger de meest bekende acteur uit het rijtje is. Hij was bezig met de opnames van The Imaginarium of Doctor Parnassus. De rol werd overgenomen door o.a. Jude Law, Johnny Depp en Colin Farell.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens de opname van Twilight Zone: The Movie zijn op 23 juli 1982 acteur Vic Morrow en 2 kindsacteurs van 6 en 7 jaar om bij een neerstoring van een helikopter.
De piloot kon de helikopter niet meer onder controle houden.
De 3 acteurs zijn op de set omgekomen door de ronddraaiende wieken van de helikopter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft Marilyn Monroe het einde van the Misfits niet meer meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schrijver/regisseur/hoofdrolspeler Massimo Troise was tijdens de film Il Postino ernstig ziek. Hij moest een hartoperatie ondergaan. Deze operatie heeft hij uitgesteld omdat hij de film wilde voltooien. Hij is een dag na de filmdag overleden aan een hartaanval. De film is door anderen afgemaakt, en zij hebben zijn dood in het einde van de film verwerkt. Zo gaat de hoofdpersoon op het einde van de film ook dood en moet zijn geliefde op een tragische manier afscheid van hem nemen.
Het publiek wist dat de acteur dus in het echt ook was overleden, dus de hele bioscoop zat te snotteren...
Mooie film trouwens. Zeker als je van italiaanse films houdt. Heeft 'n Oscar gewonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaliyah tijdens het maken van "Queen of the damned" (2002). Haar broer heeft de laatste tekst nog ingesproken (blijkbaar leken hun stemmen op elkaar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kameleon:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
James Dean overleed op 24 jarige leeftijd tijdens de opname van de film "Giant". Hij reed frontaal in op de auto van Donald Turnupseed, die de weg opreed. Weutherich werd uit de auto geslingerd en raakte gewond. Turnupseed kwam er met wat snijwonden en builen vanaf. Dean overleed kort na het ongeluk. Hij ligt begraven in het Park Cemetery in Fairmount.