Waarom bestaat er niet zoiets als Spotify maar dan voor fillms?

Waar je dus alle films die ooit zijn gemaakt kan bekijken.

1.3K
Thecis
2 jaar geleden
Niet alle muziek is te luisteren op Spotify, wel heel veel, dat wel.
Maar zo is het ook heel veel te zien op Netflix of op een andere streamingsdienst.

Antwoorden (1)

Omdat dat nooit rendabel te maken is.
Een film of serie produceren kost veel meer tijd, geld en mankracht dan een muziekalbum. Als je alle films en series op één plek zou aanbieden, voor een vaste abonnementsprijs, zou het aanbod zo groot zijn dat er per titel veel te weinig aan zou worden verdiend.
Daar komt bij dat muzikanten nog een back-up hebben: zij verdienen hun geld tegenwoordig veel meer met optreden dan met muziekverkoop. In de audiovisuele branche bestaat zo’n alternatief niet, daar moet de productie zelf alle winst opbrengen. Dat ging altijd al gepaard met veel concurrentie – van oudsher rond bioscoopreleases en televisiedeals, later kwam daar homevideo bij.
Je zult het dus moeten doen met streamingplatforms als Netflix en NPO Start, en onlinevideotheken als Pathé Thuis en Google Play.
Toegevoegd op 17 maart 2022 10:26: tekst
SimonV