Wat is de functie van die paraplu in het water in Pirates of the Caribbean 1?

Een jonge Elizabeth Swann ziet net voordat ze een jonge Will Turner ziet een paraplu in het water.
Wat is de functie van die paraplu?

2 jaar geleden
1.4K
Antoni
2 jaar geleden
Volgens verschillende websites is dat geen paraplu, maar een parasol.
Amadea
2 jaar geleden
Dat komt doordat in het Engels zowel een paraplu als een parasol umbrella genoemd worden.
SimonV
2 jaar geleden
Elizabeth kijkt in de zee wanneer ze een parasol op het water ziet drijven en begint deze in zijn richting te volgen, totdat ze een stuk wrak met een jongen erop ziet en zich tot Norrington en haar vader wendt terwijl ze zegt: 'Kijk! Een jongen Er is een jongen in het water!'
Uit het filmscript: “Verbaasd, verrukt over deze eigenaardigheid, ziet ze hoe de parasol wegdrijft van de bootromp”.
De functie is dus dat haar aandacht getrokken wordt door de parasol (waarschijnlijk van het dek gewaaid) en ze zo de jongen ziet.

Antwoorden (1)

Dat is een metafoor voor het staan te gebeuren van iets ernstigs. Het zien van een voorwerp op een plek waar het niet thuishoort en waar geen reden voor is staat symbool voor iets onaangenaams, mogelijk zelfs de dood.

Wanneer Elizabeth daarna verder kijkt ziet ze een kind op plank in het water drijvend. Nu wordt het de kijkers duidelijk dat er echt iets akeligs is voorgevallen.
Amadea
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Het filmscript heeft niet zo’n dramatische toon. Uit het script: “Verbaasd, verrukt over deze eigenaardigheid, ziet ze hoe de parasol wegdrijft van de bootromp”.
De parasol is waarschijnlijk gewoon van het dek gewaaid.