Wat is de titel van de film, waar dit liedje in voorkomt?

Het was een animatiefilm. Ik denk disney, maar mogelijk anders. En in beeld zie je o.a. kleine dikke mannetje(s) die met goude munten aan het gooien zijn, terwijl ze dit liedje zingen.

De enige tekst die ik me er nog van kan herinneren is:
Geld, geld, geld, geld, is het enige wat telt en het ligt hier zomaar op de straaaaaat.

Ik heb natuurlijk al gegoogled, dus ben eigenlijk op zoek naar mensen die zich dit liedje ook herinneren en niet nu deze tekst gaan googelen en dan dus uitkomen bij een of ander musical liedje wat het dus niet is.

Wie kent dit liedje nog meer? (al weet je niet meer waar het vandaan kwam)
En wie weet toevallig of denkt te weten, de titel van de film waar dit liedje uit kwam. Ik heb wel een vermoeden, maar dat lijkt niet te kloppen, dus vermoedens mogen ook.

2 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Toch ben ik zodanig handig met googelen dat ik jou het antwoord kan geven ook al ken ik het liedje niet! Het komt uit de Disney kerstfilm uit 1978 "De kleine ezel" (Engelse titel The Small One) waarin een Joods jongetje in het oude Israël van zijn vader zijn oude, kleine ezel moet verkopen. Hij brengt de ezel naar de markt in Jeruzalem. De jongen vindt geen kopers en geeft het bijna op, tot hij een aardige man ontmoet die Jozef heet. Jozef koopt het dier en gebruikt hem om zijn zwangere vrouw Maria naar Bethlehem te brengen.
Amadea
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Lijkt mij het goede antwoord! + 1 voor je antwoord!
SimonV
2 jaar geleden
+ Mooie vondst!
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Knap gevonden hoor!
+
sterredag
2 jaar geleden
Wauw hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik ben niet slecht in googelen namelijk, meestal vind ik het wel, maar dit is correct en ik snap nu ook waarom ik in de war bent met dat dit in Taran en de Toverketel thuishoorde.... Het was het voorfilmpje voor de hoofdfilm in de bioscoop!!