Wat is dit voor alfabet uit Harry Potter?

Ik ben 1 van de laatste dreuzels op aarde die nu pas liefhebber van Harry Potter is geworden. Net5 zend de films uit op de maandagavond dus zodoende. Op internet kwam ik de onderstaande foto tegen van Professor McGonagall ( Minerva) En ik vroeg me af of het alfabet op het schoolbord gewoon decoratie is of dat ik er nog ergens verder informatie over kan vinden?
Oh ja de foto komt van: https://hero.fandom.com/wiki/Minerva_McGonagall

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Dat is het Transfiguration Alphabet. Het lokaal waarin de les plaatsvindt heet dan ook de Transfiguratieklas. Transfiguratie is gedaanteverwisseling. Tijdens de lessen op Zweinstein leren de studenten om dingen van gedaante te laten veranderen.

De symbolen die voor het alfabet gebruikt zijn stammen uit de alchemie. Maar de auteur van Harry Potter heeft aan elk teken een letter uit het Engelse alfabet toegewezen. Misschien zo bedacht omdat alchemie in vroeger eeuwen werd bedreven met het doel chemische elementen in elkaar te veranderen (me wilde vooral graag goud maken). Dus dat was tevens een vorm van transfiguratie.
. . .
me wilde = men wilde
Toegevoegd op 15 november 2020 18:35: tekst
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je wel voor het antwoord , dit zocht ik :)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
En weet jij misschien ook waarom er geen w in zit ?
Amadea
3 jaar geleden
Mogelijk omdat in het oorspronkelijke Engelse alfabet de w geen aparte letter was, maar een dubbele u. Dat hoor je nog steeds aan de huidige Engelse uitspraak van de gespelde letter w: double u.
SimonV
3 jaar geleden
+ Wederom mooi gevonden!