Wat voor dier is Sid van Ice Age?

Ice Age heb ik echt al jaren niet meer gezien en het leek me grappig om de film weer eens te bekijken tijdens de coronacrisis. Je moet toch wat. Vroeger wist ik het niet en tot op heden ben ik er nog steeds niet uit: wat voor dier is Sid? Ik heb echt geen flauw idee. Heeft het dier überhaupt bestaan of is het een verzinsel?

15.8K

Antwoorden (1)

Sid is in de film een klungelige luiaard die door zijn familie is achtergelaten.

Dit dier heeft echt bestaan! Het gaat, om precies te zijn, om de Megalonyx, een bekende vertegenwoordiger van de grondluiaards, een groep van uitgestorven zoogdieren die tijdens het Plioceen en Pleistoceen leefde.

De makers van Ice Age combineerden eigenschappen van zowel drietenige luiaards als grondluiaards bij het ontwerpen van Sid en de andere luiaards. In feite is de soort waarop Sid en de andere luiaards zijn gebaseerd de Megalonyx jeffersonii, die 3 meter lang was, ongeveer 1,80 meter hoog (op twee poten) en een maximumgewicht had van 1000 kilogram; bovendien was deze vanzelfsprekend, in tegenstelling tot de luiaards die in de film te zien waren, niet in staat om in bomen te klimmen. Het beest zou ook zijn mannetje kunnen staan ​​tegen de meeste roofdieren. (vertaald uit het Engels van https://iceage.fandom.com/wiki/Sloth)
Antoni