Wat gebeurt er met de kleding van een kostuumfilm?

Als de film of series klaar zijn met opnemen, wat gebeurt er vervolgens met alle costuums? Bijvoorbeeld: Peaky Blinders, Downton Abbey etc.

3 jaar geleden
1.8K
Pieterke
3 jaar geleden
Veel kleding wordt bewaard en zonodig aangepast voor volgende producties.

Antwoorden (2)

Ligt eraan wat de producers en/of de studio ermee willen doen. Ze kunnen het archief in gaan, of worden verkocht. Weggeven aan de acteurs zelf, of gehouden voor de volgende (eventuele) opnames. Soms worden ze geveild of geschonken aan.. who ever. Óf weggegooid.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
het gebeurd vaak dat die kleding op een veiling word verkocht.