Hoe heet de film over een gebouw waar een tafel met eten door het gebouw beweegt?

Het enige wat ik me herinner is dat het gaat om een appartementsblok waar er eten op een tafe ligt, deze gaat dan van boven en start bij de hoogste verdieping en gaat steeds lager, tot er geen eten meer over blijft. Weet iemand toevallig de naam van deze film?

Allevast bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
3 jaar geleden
Het is geen appartement, maar een soort gevangenis

Het beste antwoord

Misschien bedoel je El Hoyo.
In Spaanse El Hoyo is verticale indeling als teken van ongelijkheid niet louter symboliek, maar zowaar het uitgangspunt. Op de bovenste etage van een gevangenis wordt dagelijks door een stel koks met veel precisie een uitgebreide maaltijd bereid. De rijkelijk gedekte tafel daalt vervolgens af naar alle verdiepingen, waar hij in elke cel twee minuten blijft hangen, zodat twee gevangenen ervan kunnen eten. Bevind je je op een van de hogere etages, dan kun je naar hartenlust schransen. Zit je echter op verdieping 48, zoals hoofdpersoon Goreng bij aanvang van de film, dan zul je het moeten stellen met de restjes van alle gevangenen boven je.
SimonV
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
klopt, deze is het.