In welke aflevering van Flodder wordt het huis hersteld?

In de film Flodder wordt het huis vernietigd door een tank en in Flodder in Amerika is het huis nog steeds kapot. In welke aflevering/film wordt het huis hersteld?

4 jaar geleden
3K
Amadea
4 jaar geleden
Het was geen echt huis, maar decor. Alleen de hal was ingericht. Zie https://www.startpagina.nl/v/wonen/vraag/214002/huis-flodders-ergens-google-maps/. Het ging er dus niet om dat het huis moest worden hersteld, dus zal de familie na terugkeer uit Amerika weer in het decor zijn gaan "wonen".

Antwoorden (1)

De volgorde waarin de films en de afleveringen van Flodder zijn gemaakt, is zo:

Film 1: Flodder
Film 2: Flodder in Amerika!
De televisieserie-afleveringen van seizoen 1 t/m 3
Film 3: Flodder 3
De televisieserie-afleveringen van seizoen 4 en 5

Het herstel van het huis had dus onderwerp kunnen zijn van de eerste aflevering van het eerste seizoen van de televisieserie, maar dat was niet zo. Het herstel van het huis is dus niet verwerkt als onderwerp in een film of een televisieserie-aflevering. In die aflevering met de titel "Korte metten" proberen de inwoners van Zonnedael de Flodders weg te werken uit hun wijk door ze te laten betrappen op het illegaal stoken van whisky. Kortom: Er is voor gekozen om van de televisieserie een opzichzelfstaand verhaal te maken. Er zit dus geen verwijzing naar de films in.
Antoni