Hoe worden Nederlanders voorgesteld in Amerikaanse/Britse televisieseries?

Hoe worden Nederlanders gewoonlijk voorgesteld in Britse/Amerikaanse televisieseries wanneer ze verschijnen als personage? Bijkomend: wat voor accent/manier van spreken hebben ze? En welke voorbeelden zijn er van Nederlandse personages?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zondag met Lubach. dat vroeg ik me ook af. Ik weet dat vaak een Duitser werd nagedaan voorheen. Men weet niet zo veel van Europa en vergiste zich.
Ritsuka
6 jaar geleden
Bedoel je zoals Carice van Houten en (naam kwijt, is een man) in Game of Thrones?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ritsuka: dankjewel voor je antwoord. Ik bedoel niet Nederlandse acteurs/actrices, maar wel personages die worden voorgesteld als Nederlander. Soms kan dat natuurlijk wel samenvallen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je hier iets aan? http://www.nationalstereotype.com/the-dutch-stereotypes/ Samengevat:
Een blonde gierige homoseksueel met blauwe ogen die de hele dag stoned op zijn fiets tussen de bollenvelden doorfietst en daarbij zijn klompen nog aan heeft. :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@iHave dankjewel! Maar ik zou eigenlijk wel echt ook voorbeelden uit televisieseries moeten hebben :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
kijk zondag met lubag van afgelopen zondag terug, daar kwamen enkele voorbeelden in. Dit is gratis terug te kijken via de NPO site of de NPO app
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel voor de hint, daar ben ik wat mee! Weet iemand misschien nog meer voorbeelden? Ik zou eigenlijk Nederlandse personages moeten hebben die Engels spreken, al dan niet met een bepaald accent.

Antwoorden (1)

lubach* excuus