Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er ooit een film gemaakt gebaseerd op het boek 'Abduction' van Robin Cook?

Ik ben het boek nu aan het lezen, maar een aantal dingen komen mij zo bekend voor. Het lijkt wat op een film die ik jaren terug op tv heb gezien (rond 2005 gok ik).

Hier omschrijving van het boek van bol.com:
"Een geheimzinnig signaal van de bodem van de Atlantische Oceaan leidt een team van oceanografen en duikers naar een fenomeen dat alle grenzen van het begrip te buiten treedt. Ze doen een ontdekking die alles wat we weten van het leven op aarde voorgoed zal veranderen..."

Graag geen spoilers, heb het nog niet uit. Maar ik was gewoon benieuwd of er een film van dit boek is, of dat het verhaal gewoon vergelijkbaar is met iets anders.

Ritsuka
6 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er is geen film gemaakt van dit boek; dit boek (uit 2000) lijkt geinpireerd op een film, namelijk Sphere (uit 1998), dat zelf weer de verfilming is van het boek Sphere (uit 1987) van Michael Crichton.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
ik ken het boek en de film van Sphere, dit is wel iets anders.
Amadea
6 jaar geleden
Misschien doet het boek van Robin Cook je denken aan de film "The abyss" uit 1989?
Ritsuka
6 jaar geleden
Nee, die film ken ik ook en is anders.
In Abduction vinden ze een hele beschaving van mensen onder de bodem van de oceaan. Die leven in 1 van de aardlagen. In Sphere vinden ze alleen die bol in een ruimteschip op de zeebodem.
In the Abyss hebben ze contact met alien/watermonster op bodem van oceaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding