Wie weet hoe de film heet waarin een zwarte crimineel samen met een blanke ontsnapt van een gevangenis-straf?

Het gaat om een V,S. film waarin twee criminelen voorkomen die niet met elkaar overweg kunnen,maar die met handboeien aan elkaar vastzitten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Aan die beschrijving voldoet een film uit 1958 met de titel "The defiant ones".
Amadea
7 jaar geleden
"The Defiant Ones" (1958) of "Fled" (1996). Zie (Engelstalige) bronnen, die ik hieronder even vertaald heb.

"The Defiant Ones":
Bij een ongeluk met het gevangenentransport ontsnappen de gevangenen John "Joker" Jackson en Noah Cullen. Ze haten elkaar, maar ze hebben elkaar nodig om de vrijheid te bereiken in het noorden. Sheriff Max Müller achtervolgt ze op een beschaafde manier en met respect voor rechtvaardigheid, terwijl Joker en Cullen een hulpvaardige vrouw treffen. Helaas loopt Cullen in de val, waardoor Joker hem moet redden. Als ze elkaar weer ontmoeten is hun vroegere haat veranderd in vriendschap en respect.

"Fled":
Dodge is een computerhacker, Piper is een stoere vent. Ze worden aan elkaar geboeid, en ontvluchten tijdens een mislukte ontsnappingspoging. Een avontuurlijk verhaal volgt, waarbij een ontbrekende diskette, een aantrekkelijke vrouw die hen bijstaat, een sinistere Federal marshal, een eerlijke agent en de Cubaanse maffia een rol spelen.