Het moet uiteraard niet, je mag het zelf weten. Maar de chronologische en daarmee het best te bekijken volgorde van de films is volgens http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=49363

X-Men first class
Wolverine origins
X-Men Days Future past
X-Men Apocalypse
X1
X2
X3
Wolverine in Japan
Deadpool
Amadea
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Raar, dat op https://nl.wikipedia.org/wiki/X-Men_(filmserie) heel andere titels vermeld zijn.
Castle
7 jaar geleden
Mijn voorkeur is zoals in de link van Antoni is aangegeven. In X1 is bijvoorbeeld het karakter Sabretooth totaal anders dan in de delen erna. Je kan natuurlijk kijken zoals je wilt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni Dat komt omdat Amadea een lijstje van een reaguurder heeft overgenomen die nogal vrij is met de benamingen X3= X-Men: The Last Stand (2006) en zo zijn alle namen die hij gebruikt terug te voeren naar een echte naam. Ook zegt die reaguurder helemaal niet dat het de beste volgorde is. https://nl.wikipedia.org/wiki/X-Men:_The_Last_Stand
Antoni
7 jaar geleden
Dank voor je reactie, MrTomaat!
In de volgorde zoals de meeste het gekeken hebben, omdat ze niet anders konden (of jaren moesten wachten om zelf een volgorde te bepalen), de volgorde van uitkomst:

X-Men (2000)
X2 (2003)
X-Men: The Last Stand (2006)
X-Men Origins: Wolverine (2009)
X-Men: First Class (2011)
The Wolverine (2013)
X-Men: Days of Future Past (2014)
Deadpool (2016) *
X-Men: Apocalypse (2016)

*Valt helemaal buiten de andere films, maar is wel het leukst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het verhaal begint bij: X-Men first class verder gaat het zo.
X-Men First Class
X-Men Apocalyps
Wolverine
X-Men Days Of Future Past
X-Men 1
X-Men 2
X-Men The last stand
Logan