Juridisch gezien wel. Maar het verbod op downloaden in al haar verschijningsvormen is nauwelijks te handhaven, dus die kans is klein. Ik lees in het nieuws dat vooral de grote jongens (uploaders van tienduizenden films en series tegelijk) worden aangepakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen boete, een schadevergoeding zou wel kunnen. Maar het is heel onwaarschijnlijk dat ze schadevergoedingen van individuele gebruikers gaan eisen, omdat het te weinig oplevert.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welnee. Er is geen enkele instantie die zich daar mee bezig houdt en gelukkig maar.