Waarom speelt mijn PS3 een bepaalde bluray niet af?

Ik heb een PS3 die de bluray: "Scream" niet afspeelt. Het beeldformaat is: 1080p High Definition 2.35:1 Misschien moet ik iets in de instellingen aanpassen? Verder zit de PS3 aangesloten op DVI

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

"Verder zit de PS3 aangesloten op DVI"

Blu-ray is beschermd, een deel van die bescherming is het HDCP-protocol, HDCP moet in de hele keten zitten, PS3, DVI en monitor (ik gok monitor en geen TV als je DVI gebruikt). Nu hebben sommige ouder DVI monitoren geen HDCP ondersteuning.

Daar kan het dus in zitten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom dan via DVI en niet via HDMI? Is het een oude TV waar geen HDMI op zit?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het even via HDMI proberen, en anders is of je laser stuk aan het raken, of zijn de schijfjes wellicht vuil. Doen games via schijf het wel allemaal goed?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In principe is het gewoon een kwestie van testen. Alles uitsluiten, door alles te veranderen. 1 ding per keer veranderen. Dus niet een andere schijf en andere kabel.