Hoe heet die film over een studente sterrenkunde?

Tijdje geleden een film gezien, maar weet niet meer hoe die heet! Over een erg goede studente die dan soort stage loopt bij zo'n grote telescoop. Volgens mij had zij een nieuwe ster ofzo gevonden, en probeerde zo'n man het op zijn eigen naam te krijgen ipv van op die van haar. Wie weet het?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je "Another earth", een Amerikaanse onafhankelijke lowbudgetfilm uit 2011. Een psychologisch drama over het vinden van verlossing na een onbedoeld gruwelijke actie.

De intelligente Rhoda Williams is pas afgestudeerd in de astrofysica en droomt ervan de ruimte te verkennen. Aan de vooravond van de ontdekking van een planeet die lijkt op de aarde, veroorzaakt Rhoda een auto-ongeluk doordat ze naar de lucht aan het turen is. Het ongeluk heeft een dodelijke afloop: de vrouw en zoon van componist John Burroughs komen om het leven. Later klopt Rhoda bij John aan om haar excuses aan te bieden, maar als hij opendoet krabbelt ze terug en vertelt hem niet wie ze werkelijk is. Ze beleven een intense relatie, totdat Rhoda hoort dat er op de ontdekte planeet identieke mensen als op aarde wonen.

Hoofdrolspeelster Brit Marling schreef samen met regisseur Mike Cahill het scenario van dit romantische drama, dat op het Sundance filmfestival de speciale juryprijs won.
Amadea