Hoe heet deze film?

Ik zit nu echt al een paar jaar met deze vraag en ben het nu zat. Misschien dat jullie me kunnen helpen?

Ooit, jaren geleden, heb ik een film gezien waarvan ik niet meer weet hoe die heet. De film gaat over een grote familie met een hoop kinderen. Een scene die ik nog goed weet is dat ze allemaal na elkaar in bad gaan en de laatste een enorm smerig bad heeft.

Een groot deel van de film speelt zich af bij een waterzuiveringsgebouw. Volgens mij is een van de laatste scenes dat een van de kinderen in een ronde ruimte in het water valt en naar beneden wordt getrokken en overlijdt. Volgens mij een jongetje. (of misschien juist een van de eerste scenes?)

Volgens mij waren het allemaal blonde kindertjes, maar dat weet ik niet meer zeker.

Deze film heeft destijds veel indruk op me gemaakt, maar er zijn enkel deze flarden blijven hangen. Heeft iemand een idee over welke film ik het heb?

Ik hoop dat iemand weet welke film ik bedoel :)!

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb geen idee meer welke taal de film was. Wel heb ik het beeld dat de gehele film erg grijs/wit/smerig was, maar dat zijn de flarden die ik me kan herrineren. Volgens mij kijk je vanuit het perspectief van 1 jongetje. Misschien is de moeder aan de drugs (weet ik ook niet meer).

Lekker verwarrend he? Maar ik moet het weten!

Toegevoegd na 18 minuten:
De scene met de verdrinking is volgens mij iets met een weddenschap? (ook niet zeker) er is een railing. Andere kinderen proberen te redden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nederlands of amerikaanse film?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee meer. Ik denk engels, maar hij zou ook een totaal andere film zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
andere taal bedoel ik dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets van een jaartal? al was het maar het jaar dat je 'm gezien hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om het nog verwarrender te maken.... ik heb ooit een film gezien over een groep mensen die op een schip of een onderzeeer in nood raakt een van de laatste scenes is dat de leider van de groep zo boos word op de rest dat hij aan een reling gaat hangen die als hij die loslaat zijn dood betekent ondat hij dan in de diept of het water valt. deze man sterft maar de groep waord daarna gered... klinkt dit bekend? ik ken de titel niet meer maar zou het aan mijn moeder kunnen bragen met wie ik de film heb gekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@maar waarom dan... zegt" the cement garden" je iets? alleen daar verdrinkt geen kind in. moeilijk hoor. :) zeker omdat het maar flarden zijn. misschien haal je films door elkaar. ik ben een echte cinefiel.. maar deze is moeilijk. geeft niet, das juist leuk. we komen er wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Gee: Ik denk dat ik iig 12 was, dus max 10 jaar geleden? @ menno: nee is 'm niet. Herrinner me ook bijna geen volwassenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Gee: Nee is 'm niet. Ik ben 100% zeker van het verdrinken (HOE niet meer precies) en de scene van het bad herinner ik me vrij duidelijk. Jongetje ligt er als laatste in en 't water is al lang koud en smerig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ menno. dat is The Titanic ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar waaromdan.. ik geef het op. sorry! Wat je zou kunnen doen is de filmjaarboeken van pakweg 1995 tot 2000 doorbladeren. Elk jaar komt een boek uit met daarin beschrijvingen van alle bioscoop films van dat jaar. Ik neem tenminste aan dat het een bioscoop film is? Je vindt vast een hele serie van die boeken in de bieb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha wie weet doe ik dat nog wel es. Maar 't was helaas een film die ik op TV heb gezien. dus t kan echt vanalles zijn. Dat is ook de reden dat ik het me al een paar jaar afvraag zonder resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.filmsandtv.com/genre.php?gs=1990Drama&pg=2 ok,... nou, kijk hier eens op een regenachtige zondag. misschien zegt een titel je iets. alle films uitgebracht in de jaren negentig. elk een korte beschrijving. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is er geen imdb vraagbaak oid waar je de vraag aan een groep filmliefhebbers/specialisten kan vragen? de film bestaat en er moeten heel veel mensen zijn die hem ook hebben gezien die op internet zitten. yahoo anwsers is wellicht ook nog een optie of ikhebeenvraag.be

Antwoorden (2)

The Magdalena Sisters
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee is 'm niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe kom je daar nou op met deze uitleg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeg ik me ook af ja.
jaa, volgens my is het The Magdalena Sisters