Wat zijn de verschillen in de film Michiel de Ruyter 12+/16+?

Degene met de laagste leeftijdskeuring zal wel scenes missen, maar welke precies?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
iets met geweld en/of seks
ItisILeClerc
9 jaar geleden
dat mogen we pas zeggen als je kunt aantonen dat je 16+ bent
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de 16+ is er meestal meer geweld en/of seks. Bij 16+ films mogen de werknemers bij de bioscoop om uw ID vragen. Bronnen:
- http://www.kijkwijzer.nl/classificaties-uitgelegd/page203.html
- http://www.kijkwijzer.nl/Classificaties%20uitgelegd/page204.html

Het beste antwoord

De 12+ versie is van precies dezelfde lengte en bevat precies dezelfde scènes als de 16+ versie, alleen zijn 7 seconden vervangen door andere shots of ander geluid.

De scène waarin Cornelis de Witt wordt gefolterd zit in de 12+ versie, alleen hoor je niet zijn botten kraken. De moord op de broertjes De Witt zit er in, alleen op het moment dat het mes in zijn schouder gaat hebben we een ander shot. De dood van Michiel de Ruyter zit er wel in, maar je ziet niet dat zijn been er is afgeschoten. Op die plek zit een close-up shot van Frank.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar zoiets was ik op zoek.
Bedankt voor het antwoord.