Hoe heet de film over een jongen van ergens in de 20 die in een club zit die muziek maakt met trommels en stokken?

Het gaat om een speelfilm. Ik heb hem jaren geleden op tv gezien. Helaas weet ik niet op welk kanaal ik het gezien heb. Maar ik weet wel dat het 's avonds laat uitgezonden was.
De hoofdpersoon is een donkere jongen. Zijn club maakt zich klaar voor een wedstrijd waarbij verschillende clubs het tegen elkaar op gaan nemen wie het beste optreden met trommels uitvoert.

Verder kan ik me nog herinneren dat aan het begin van de film de hoofdpersoon getreiterd word tijdens het oefenen van de ritmes en dat het op een gevecht uitloopt, waarna het lijkt alsof de hoofdpersoon uit de club wordt gezet. Maar dat is niet zo. Hij krijgt nog een kans.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast hartelijk dank.

9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Dat moet de film "Drumline" zijn. Over de strijd tussen twee drumbands om de beste te zijn.
In de rust van elke grote American football-wedstrijd wordt het veld overgenomen door drumbands die een gigantische show geven. Zo'n grote drumband kent een strikte indeling, en ieder sectie heeft zijn eigen sterspeler. In deze rechtlijnige hiërarchie komt een jongen uit een geheel andere cultuur. Devon Miles is een talentvolle drummer uit de straten van Harlem, die een volledige studiebeurs ritselt aan de universiteit van Atlanta. Ondanks dat Devon er een geheel eigen stijl op nahoudt, bereikt hij al snel een toppositie in de drumband. Wanneer rivaal Taylor ontdekt dat Devon onterecht aan zijn beurs is gekomen (hij kan geen noten lezen), staat dirigent Dr. Lee voor een dilemma: kan hij zijn beste muzikant wel missen tijdens de grootste wedstrijd van het seizoen.
Amadea