Ik zoek een film over een protest tegen de doodstraf Weet iemand de naam?

Het is een hele bizarre film, iemand is tegen de doodstraf en filmt daarom volgens mij iemand die iemand dood maakt met een camera, maar uiteindelijk blijkt het de verkeerde dader te zijn deze krijgt de doodstraf ... Zodat ze kon aantonen dat het rechtsysteem niet klopt...

Zo iets was het... Hoe heet deze film?

Toegevoegd na 48 seconden:
* dood maakt terwijl het gefilmd is..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je het plot nogmaals vertellen met Jantje, Pietje en Klaasje? Nu is niet te volgen wie wat doet tegen wie. Zoals ik het begrijp zijn er twee camera's in het spel 1 waar mee het gefilmd wordt, de ander is het moordwapen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is dus precies het probleem haha, het verhaal wie het gedaan heeft veranderd om de 15 minuten in de film, dat maakt het juist spannend!
Maar het is al een tijd geleden dat ik hem zag,,, Ik weet het dus simpel weg niet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet denk ik welke film dit is en ga er zo direct op terugkomen! Het ging om een terminaal persoon/vrouw die met een zak over d'r kop zelfmoord pleegt.
Haar vriend wordt beschuldigd van moord en een journaliste geloof ik gaat vervolgens proberen om hem vrij te pleiten? Of sla ik de plank nu mis?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie nu pas dat Amadea het antwoord al had :) En precies ook de film die ik bedoelde. Have fun met kijken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Green Mile is ook zo'n soort film!

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je "The life of David Gale", uit 2003. Dat is een drama met Kevin Spacey als een bekende tegenstander van de doodstraf, die zelf wordt veroordeeld tot de dood na de moord op zijn beste vriendin.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die bedoel ik inderdaad! Super! Hij staat niet op netflix helaas
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je precies die bedoel ik! :) +1 voor jou op deze manier dan maar.
Antoni
9 jaar geleden
Op http://www.moviemeter.nl/film/5026 is meer informatie en zijn recensies te vinden over deze film.