nederlandse film over een dierentuin, weet iemand de titel?

in de intro zie je een aap met een rolator en een man (of vrouw) die naar een brug fietst naast de auto met de boeven erin, als de boeven zijn aangekomen op de parkeerplaats moet een van de twee boeven het kenteken van de gestolen auto verstoppen, ook gaan de boeven zich verkleden in de hoedenwinkel, de 2 hoofdpersonen zijn kinderen van een jaar of 13, 14, 15 of 16, de boeven willen ook iets verstoppen in het stokstaartjes verblijf maar daar durft de boef niet in waarop de andere boef zegt: "het zijn maar uit de klauwe gegroeide ratten." kan iemand mij helpen?? ben wanhopig opzoek!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Die film uit 1984 heet (geen verrassende titel) "Overvallers in de dierentuin". Is gebaseerd op het gelijknamige boek van Cindy Peppelenbosch. Het draait om drie overvallers die na autopech besluiten hun buit te verstoppen in de plaatselijke dierentuin, om hem ‘s nachts veilig op te kunnen halen. Eén van hen is zo slim om een cryptisch plattegrondje te vervaardigen, waardoor ze de buit vast en zeker sneller terug kunnen vinden. Als één van hen gearresteerd wordt door de politie, hebben de twee anderen zo’n haast om weg te komen dat ze het briefje verliezen. Als het briefje in handen valt van twee kinderen, is een avontuur geboren.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jaa dankje haha