ufos komen naar aarde en de mens communiceert met muziektonen. welke film zoek ik?

Ik weet alleen nog dat het melodietje uit 5 tonen bestaat en dat de ufos reageren met hetzelfde melodietje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

"Close encounters of the third kind", uit 1977. De eerste science fiction film van Steven Spielberg.

Het verhaal begint met enkele bizarre fenomenen: een vliegtuig ziet plots felle lichten boven Amerika zoeven. Vliegtuigen die tijdens WO II verdwenen, duiken op in de Mexicaanse woestijn. Een scheepswrak wordt teruggevonden in de Gobiwoestijn. En in India klinkt er plots een vertrouwd melodietje van vijf noten uit de lucht. Claude Lacombe (François Truffaut) onderzoekt de verschijningen en komt langzaam maar zeker tot de conclusie dat ze voorbodes zijn van buitenaards bezoek. Roy Neary (Richard Dreyfuss), een elektricien, is samen met nog enkele mensen getuige van een eerste verkenningsvlucht van de aliens boven de aarde. Daarna is zijn leven niet meer hetzelfde: hij raakt gefixeerd op UFO's en ziet in alles wat hij vastneemt, de vorm van een berg. Zijn vrouw verklaart hem voor gek, maar Roy gelooft dat de aliens hem en de andere getuigen naar een bepaalde plek willen lokken om er bij te zijn voor het eerste contact.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Close encounters of the fifth kind.

Ben je werkelijk op zoek naar dit soort films of maak je er een kwis van?

Toegevoegd na 32 seconden:
Stefen Spielberg

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps, thirth kind
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plueje. best mooie film trouwens!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, wil hem best wel weer een zien. Mooi gevonden met die ene maat muziek in vele variaties. Maar eh, wat betekend plueje?
Amadea
10 jaar geleden
Plusje: door op de duim omhoog te hebben gedrukt kreeg jij van LTK een punt erbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach Caat, vul zelf maar in. In 1977 droomde ik veel over 5th kind :-)