Os bij Oblivion (de film) de laatste man echt de man ook die hier geholpen heeft enzo?

Ik snapte het niet echt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry is

Antwoorden (4)

volgens mij zit het zo. er zijn allemaal clonen van hem. dus die andere was net zoveel hem als hij want er zijn nog veel meer van hem. dus als hij dood ging zou hij het toch overleven omdat er een cloon van hem bestaad. en die cloon hetzelfde denkt als hem. en die cloon (hij dus) leeft gewoon door. et is beetje ingewikkeld om te snappen misschien. dan zou ej de film vaker moeten kijken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Waar haal je dat 'clonen'-verhaal vandaan?
Ritsuka
10 jaar geleden
Amadea, je hebt de film niet gezien of wel?
Dat is iets wat je in de samenvattingen online niet leest, want DAT is het eigenlijke verhaal, en dus een grote spoiler.
De aarde werd aangevallen door aliens. De mensheid won, maar de prijs was hoog: bijna iedereen stierf en de wereld was onleefbaar geworden. De overblijvers bouwden daarna een ruimteschip, in de hoop om elders een beter bestaan te kunnen opbouwen. Een klein groepje bleef echter achter, om de drones (onbemande vliegtuigjes) te repareren die op aarde nog altijd speuren naar kleine groepjes opstandige aliens. Deze mensen wonen, twee bij twee, hoog in de wolken.

Eén van hen is Jack (Tom Cruise), die samen met zijn echtgenote Victoria (Andrea Riseborough) dagelijkse missies uitvoert op aarde. De rolverdeling staat daarbij vast: zij overziet vanuit de lucht alle actie en waarschuwt hem als er aliens achter de bosjes zitten, hij voert in zijn supersonische ’bubble ship’ of met zijn motor patrouilles uit en repareert drones waar een draadje los zit. Een vrouw genaamd Sally (Melissa Leo) stuurt hen aan, vanuit het moederschip waar de overblijvende mensen zich hebben verzameld.

Waar Victoria niet kan wachten tot ze klaar is met de missie zodat ze ook naar het moederschip mag, voelt Jack een zekere nostalgie voor die goeie ouwe aarde. Als er dan plotseling een ruimteschip uit de lucht komt vallen met een groep mensen aan boord die decennialang hebben geslapen en wiens herkomst onbekend is, komen hun beider zekerheden op losse schroeven te staan. Uiteindelijk is het inderdaad Jacks taak om de mensheid te redden.
Amadea
10 jaar geleden
De hoofdpersoon is Jack, tech nummer 49.
Aan het einde van de film gaat hij dood, door die bom.
En daarna heb je een stuk, wat 3 jaar later is, en dan zie je een Jack verschijnen met nummer 52 op zijn jas, een andere kloon dus.
Ik vond dat stukje ook een beetje vaag, maar blijkbaar hebben ze die andere Jack (die toen in elkaar geslagen werd in de woestijn eerder in de film) ook kunnen terugwinnen voor het team van de mensen, zoals ze bij Jack 49 al deden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik denk ook dat het Jack nr 52 is. De hoofdpersoon Jack sterft in de Tet, maar omdat hij een aantal klonen heeft die bijna exact zijn zoals hij sluit hij zich schijnbaar later aan bij de Scarvs en komt zo zijn vrouw weer tegen, want alle klonen hebben ook de herinnering aan haar.