Wat is het verschil tussen de film "The girl with the dragon tattoo" en "Millenium Trilogy" ?

Ik heb begrepen dat beide films het zelfde onderwerp hebben.

11 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het verhaal is van het eerste deel vd millenium reeks (Girl with the dragon tattoo & Mannen die vrouwen haten) is hetzelfde al zijn er wel wat verschillen tussen het boek en de film. Ook tussen de zweedse en amerikaanse versie van de film zitten verschillen.
Ik vond de zweedse film boeiender

Het beste antwoord

"De Millennium-trilogie is een reeks misdaadromans van de Zweedse journalist en schrijver Stieg Larsson."

"Girl With The Dragon Tattoo is een Amerikaanse film uit 2011. Het is de eerste film van Columbia Pictures’ filmtrilogie gebaseerd op Stieg Larssons literaire blockbuster de Millennium-trilogie en een remake van de Zweedse film Män som hatar kvinnor. De film is geregisseerd door David Fincher (The Social Network). Hoofdrollen worden vertolkt door Daniel Craig en Rooney Mara.
De film is gebaseerd op het eerste deel van de trilogie, in Nederland en Vlaanderen vooral bekend onder de titel Mannen die Vrouwen Haten. Hiervan zijn in totaal 50 miljoen exemplaren in 46 landen verkocht en het boek is uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Het scenario is geschreven door Steven Zaillian."

"The Girl With The Dragon Tattoo is dus een verfilming van het eerste boek van de trilogie.":

Mannen die vrouwen haten

zie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mannen_die_vrouwen_haten_(film)

enigzins offtopic: de eerdere tv serie is ook de moeite waard

http://en.wikipedia.org/wiki/Millennium_(TV_miniseries)

bronnen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Millennium-trilogie

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Girl_with_the_Dragon_Tattoo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Millennium-trilogie is een serie van (jawel) drie boeken. Het eerste boek is verfilmd met de Engelse titel "The girl with the dragon tattoo". Dit boek was al eerder verfilmd onder de oorspronkelijke titel "Män som hatar kvinnor", een Zweedse productie. De Nederlandse titel van dit boek en de film is "Mannen die vrouwen haten". In het Zweeds zijn alle drie de boeken al verfilmd. In het Engels worden de laatste twee delen nog verwacht.